یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹

امیر داساگر خبر داد:

رایزنی‌ برای اکران «منطقه پرواز ممنوع» در کشورهای همسایه

امیر داساگر

سینماپرس: امیر داساگر کارگردان «منطقه پرواز ممنوع» از رایزنی‌هایی انجام شده درباره اکران‌های خارجی فیلمش خبر داد.

به گزارش سینماپرس، امیر داساگر کارگردان «منطقه پرواز ممنوع»، درباره وضعیت اکران فیلمش در این برهه زمانی، به خبرنگاران جوان گفت: من باید به این سوال که آیا شرایط اکران خوب است یا نه جواب کلی بدهم. ما باید شرایطی که در آن کار می‌کنیم و نفس می‌کشیم را بدانیم و در اینکه شرایط خوب نیست تردیدی وجود ندارد.

وی افزود: شرایط خوب وضعیتی است که سبد ژانر و گونه‌های سینمایی ایران علی الخصوص کودک و نوجوان باید آنقدر همیشه پررونق باشد که مشتری خودش را داشته باشد یعنی از این تعداد مخاطبی که به سینما می‌روند بعید می‌دانم حتی درصد کوچکی منتظر دیدن این نوع فیلم‌ها باشند در صورتی که منتظر کمدی و اجتماعی و تاریخی معاصر هستند و این باعث می‌شود حتی در اکران نوروز اتفاق خوبی نمی‌افتد.

داساگر بیان کرد: اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد مدل فیلم‌های رمبویی در ایران باب شد و استقبال کردند. از همه مهمتر اعتماد سازی صورت گرفت و باعث شد یک دهه چنین فیلم‌هایی تولید شوند؛ مقوله‌ای که برای سینمای کودک و نوجوان کم رنگ شده است.

این کارگردا ادامه داد:فکر می‌کنم، چون بخش مهمی از مخاطبانمان خانواده‌ها و بچه‌ها هستند فصل بدی برای اکران نیست و خدا را شکر می کنم که در فصل امتحانات نیستیم هرچند همزمانی اکران با فیلم‌هایی که بخشی از آن‌ها کمدی‌های پر سر و صدایی هستند، کار را سخت می‌کند، ولی چون می‌دانیم مخاطبی که می‌خواهیم به سینما بیاوریم چه افرادی هستند نا امید نیستیم و امیدواریم مخاطبان ما کم کم ما را پیدا کنند و اتفاق خوبی برای ما و فیلم بیفتد.

کارگردان «منطقه پرواز ممنوع» درباره اکران‌های خارجی فیلمش گفت: فقط می‌دانم برای اکران در کشورهای همسایه رایزنی‌هایی شده، اما از جزئیات کار بی اطلاعم، چون این بخش توسط دوستان پیگیری می‌شود.

داساگر درباره همکاری و انتخاب هادی حجازی فر بیان کرد: اتفاقی که در این زمینه افتاد را به شما می‌گویم اما تحلیلی روی آن ندارم، اولین گزینه ما از چند ماه قبل از شروع پیش تولید، حجازی فر بود، اما بخاطر شلوغی کار او، مجبور شدم با افراد دیگری هم صحبت کنم، ولی تنها کسی که در مورد فیلمنامه بحث خاصی با من نداشت و فقط حرفش این بود که کار تو برای ساخت این فیلمنامه در سینمای ایران سخت است، حجازی فر بود، اما در ادامه خوشبختانه وقت خالی برای کار پیدا کرد و توانست هماهنگی‌های لازم را انجام بدهد. من ازحجازی فر بخاطر همراهی اش تشکر می‌کنم.

داساگر در خصوص جدیدترین فعالیتش گفت: دو ایده در سینمای نوجوان دارم و روی بخش نگارش آن فعالیت می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.