شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰

تهیه‌کننده «بنیامین» مطرح کرد؛

نبود شرایط مساعد در سینمای ایران برای اکران فیلم کودک

مصطفی حسن آبادی در نشست خبری فیلم انیمیشن «بنیامین»

سینماپرس: مصطفی مزرعتی حسن‌آبادی تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «بنیامین» گفت: ما از مدت‌ها قبل برای اکران «بنیامین» در این زمان برنامه‌ریزی کرده بودیم ولی شرایط سینمای ایران اینگونه نیست که بتوان به‌راحتی شرایط مساعدی برای اکران یک فیلم کودک و نوجوان فراهم کرد.

به گزارش سینماپرس، مصطفی مزرعتی حسن‌آبادی تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «بنیامین» با اشاره به فضای رقابتی اکران فیلم‌های کودک و نوجوان در فصل پاییز امسال به مهر گفت: اکران همزمان ۳ فیلم کودک و نوجوان در سینماها، شرایط را برای هر یک از فیلم‌ها سخت می‌کند اما ما تلاش کردیم با برنامه‌ریزی‌های تبلیغاتی که انجام دادیم بتوانیم اکران خوبی را برای «بنیامین» رقم بزنیم.

وی افزود: ما از مدت‌ها قبل برای اکران «بنیامین» در این زمان برنامه‌ریزی کرده بودیم ولی شرایط سینمای ایران اینگونه نیست که بتوان به‌راحتی شرایط مساعدی برای اکران یک فیلم کودک و نوجوان فراهم کرد، مخصوصا اگر فیلم اولی باشیم و بخواهیم با افراد با نفوذ سینما رقابت کنیم.

تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «بنیامین» تصریح کرد: ما مجبور شدیم فیلممان را در گروه آزاد اکران کنیم و ریسک این کار را بپذیرم. امیدواریم کودکان و والدینشان و همچنین مدارس از این فیلم استقبال کنند و بتوانیم خاطره خوبی را برای بچه‌ها رقم بزنیم. انیمیشن‌ سینمایی «شاهزاده روم» نیز با شرایط مشابه وضعیت فعلی ما اکران شد و توانست تاریخ‌ساز شود. البته در مورد اکران همزمان ۳ فیلم کودک و نوجوان، فکر می‌کنم اولین‌بار در تاریخ سینمای ایران باشد.

حسن‌آبادی در ادامه درباره شرایط سرگروه گرفتن فیلم‌های کودک و نوجوان گفت: طبق آخرین مصوبه شورای عالی اکران در سال ۹۷، همه سرگروه‌های سینمایی باید در طول سال حداقل یک فیلم کودک اکران کنند اما این موضوع در حال حاضر عملی نشده است و تنها برخی از سرگروه‌های سینمایی اقدام به این کار کرده‌اند.

وی در پایان اظهار کرد: مسئولان سینمایی کشور برای احیای سینمای کودک و ترغیب خانواده‌ها برای انتخاب سینما به‌عنوان یک تفریح سالم برای فرزندانشان باید بیشتر تلاش کنند. راه‌اندازی یک پخش تخصصی کودک، تعیین یک سرگروه ویژه فیلم‌های کودک و نوجوان و همچنین مناسب سازی قیمت بلیت‌های سینما برای خانواده‌ها و کودکان می‌تواند سرفصل‌هایی خوبی برای بهبود شرایط اکران فیلم‌های کودک باشد.

در خلاصه داستان «بنیامین» آمده است: خرابکاری‌ آشر، دوست بامزه اما دست و پا چلفتی بنیامین باعث اسارت مادر بنیامین توسط سربازان پادشاه می‌شود. «بنیامین» تصمیم می‌گیرد برای نجات مادرش به سفری پرخطر برود و این سرآغازی است برای ماجراهای پرفراز و نشیب بنیامین و آشر...

انیمیشن سینمایی «بنیامین» شهریور ماه امسال با حضور در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان مورد استقبال کودکان و خانواده‌ها قرار گرفت و توانست جایزه بهترین پویانمایی این جشنواره را کسب کند.

اکران عمومی انیمیشن «بنیامین» همزمان با دو فیلم «تورنادو» و «منطقه پرواز ممنوع» به‌عنوان سه فیلم مختص کودکان و نوجوانان از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.