شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶

در چهلمین سالگرد تاسیس سازمان بسیج؛

باید کاری درخور شهدا انجام می‌شد

سازمان بسیج هنرمندان*

سینماپرس: رئیس مرکز بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری مراسم پاسداشت شهدای هنرمند را اقدامی ‌موثر و اثربخش دانست.

به گزارش سینماپرس، حسین حاجی، رئیس مرکز بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به دلیل چهلمین سالگرد تاسیس سازمان بسیج می‌بایست کاری در خور شهدا، این سرمایه‌های گرانقدر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که نقش اساسی و حق بزرگی در استقرار نظام دارند انجام می‌پذیرفت و درآستانه دهه پنجم انقلاب می‌بایست باهدف بسط واشاعه تفکر و آرمان این طیف از شهدای عزیزمان که هنرمند بوده‌اند نیز اقدامی ‌ویژه انجام می‌پذیرفت.
وی افزود: درجامعه هر طیف، جریان و صنفی بایست درحد توان و ظرفیت خود درخصوص تجلیل از شهدا و نسل ماندگار دفاع مقدس اقدامی ‌را انجام دهد و ما نیز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی امورفرهنگی و هنری هستیم باقشر مرجع و موثری به نام هنرمند سروکار داریم که به دلیل همین مرجع بودن هنرمندان و برقراری ارتباط خلاقانه با مخاطبانشان بسیارمورد اهمیت هستند.
دکترحاجی در خصوص رسالت ویژه هنرمندان در انتقال مفاهیم و معارف شهدای دفاع مقدس نیز گفت: هنرمندان به دلیل برخورداری ازموهبت الهی و ودیعه گرانبهای هنر برای ‌ترویج و انتشار ارزش‌های معنوی شهدا بهترین گزینه هستند و می‌توانند ارزش‌های متعالی شهدا، حماسه‌سازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس را با قول و بیان هنرمندانه خویش ثبت و ضبط کنند و برای همیشه جاودان سازند.
دکتر حاجی گفت: این برنامه توسط سازمان بسیج هنرمندان کشور طراحی شده که واقعاً اقدامی ‌اثر بخش و کارا در عرصه فرهنگی و هنری کشور است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بسیج این وزارتخانه نیز بانظر بسیار مساعد و دستور جناب آقای دکتر صالحی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی با همه توان و امکانات مادی و معنوی در برگزاری این پاسداشت از شهدای هنرمند حضوری موثر خواهد داشت.
مراسم پاسداشت شهدای هنرمند باعنوان «شاهدان شیدایی» بیست و هفتم آبان‌ماه در تالار اندیشه حوزه هنری باحضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و مسئولان لشکری و کشوری و جامعه فرهنگ و هنر کشور برگزار خواهد شد.

*کیهان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.