جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰

در بیست‌وششمین دوره جشنواره؛

اعلام برنامه‌های کانون در جشنواره تئاتر کودک همدان

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

سینماپرس: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امسال در برپایی بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان مشارکتی فعال داشته است تا به بهانه برگزاری این رویداد هنری، تعداد بیشتری از مخاطبان از دیدن نمایش‌ها لذت ببرند.

به گزارش سینماپرس، امیر مشهدی‌عباس مدیر مرکز تئاتر کانون در این زمینه توضیح داد: علاوه بر راه‌یابی هشت اثر کانون به این رقابت، برپایی کارگاه‌ و نشست‌های مختلف تخصصی، پیش و در حین برگزاری این رویداد، اعزام دو تماشاخانه سیار به استان همدان و انتشار نشریه تخصصی تئاتر در کانون و توزیع آن در بین شرکت‌کنندگان بخشی از برنامه‌های کانون در این جشنواره بین‌المللی است.

وی که در گروه داوری این جشنواره نیز حضور دارد، اضافه کرد: پیش از آغاز جشنواره کارگاه‌های آموزشی تخصصی برای کارگردانان تئاترهایی که آثارشان در بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان پذیرفته شده است، از سوی کانون پرورش فکری در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری تهران زیر نظر یک مدرس سرشناس دانمارکی و سه مدرس ایرانی برگزار شد.

مشهدی‌عباس گفت: مرکز تولید تئاتر و انجمن هنرهای نمایشی کانون و مرکز ملی اسیتژ ایران این کارگاه‌ها را به مدت سه روز طی روزهای ۱۲ تا ۱۴ آبان ۱۳۹۸ در تهران برگزار کردند که سورن والنته اوسن (Soren valente owesen) نویسنده و کارگردان کودک و نوجوان دانمارکی، سینا ییلاق‌بیگی کارگردان، مدرس و طراح صحنه تئاتر، زهرا صبری کارگردان تئاتر و سامی صالحی ثابت کارگردان تئاتر، مدرس این دوره ها بودند.

به‌گفته‌ی وی  هم‌زمان با بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان نیز ۱۳ کارگاه تخصصی و دو نشست با حضور مدرسانی از استرالیا و ایتالیا و حامد سقاییان و زهرا صبری در حاشیه جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از ۱۶ تا ۲۰ آبان ۱۳۹۸ از سوی مرکز تئاتر کانون پرورش فکری و با همکاری کانون استان همدان، سازمان محیط زیست و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان برگزار می‌شود.

زمان برگزاری دو نشستِ شبانه روزهای شنبه و دوشنبه ۱۸ و ۲۰ آبان از ساعت ۲۱ تا ۲۴ اعلام شده است.

مشهدی‌عباس در ادامه از اعزام دو تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هم‌زمان با بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به شهرهای مختلف استان همدان به‌منظور اجرای نمایش در ۳۲ نوبت برای کودکان و نوجوانانی که نمی‌توانند در جشنواره حاضر شوند، خبر داد.

او از شهر همدان و حاشیه‌های آن مانند شهرک‌های الوند، مدنی و ...، شهرستان‌های قروه، جوکار، صالح‌آباد، بهار، ازندریان، فامنین، رزن و ... به‌عنوان مناطقی نام برد که سه نمایش «خوزه» کاری از گروه هفت پنج یک، «مترسک خودت باش» به کارگردانی امیر مشهدی‌عباس و نمایش «هفت‌خوان رستم» به کارگردانی میثم یوسفی در آن اجرا می‌شود.

انتشار و توزیع نشریه تخصصی تئاتر در کانون از دیگر اقدام‌هایی است که به‌گفته‌ی مشهدی‌عباس هم‌زمان با برگزاری جشنواره منتشر می‌شود و به ارایه اخبار این رویداد می‌پردازد.

مدیر مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره‌ی فعالیت‌های این مرکز در طول سال نیز توضیح داد که از ابتدای امسال ۱۷ اثر نمایشی کودک و نوجوان از سوی کانون تولید شده که میانگین اجرای این آثار یک هزار و ۳۰۰ مورد است.

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از ۱۶ تا ۲۱ آبان‌ماه با دبیری مجید قناد و با شعار «تئاتر، کودک و طبیعت» در همدان در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.