جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰

به کارگردانی ابوالقاسم طالبی؛

فیلم توقیفی سینمای ایران روی آنتن سیما

فیلم سینمایی آقای رئیس جمهور

سینماپرس: فیلم سینمایی «آقای رئیس جمهور» خیلی زود به محاق توقیف رفت و نه فقط بر پرده سینما که در قاب تلویزیون نیز این فیلم دیده نشد. فیلم بعدها به شبکه نمایش خانگی راه یافت اما هیچ گاه به‌صورت رسمی و عمومی پخش نشد.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «آقای رئیس جمهور» با داستانی جنجالی، خیلی زود به محاق توقیف رفت و نه فقط بر پرده سینما که در قاب تلویزیون نیز این فیلم دیده نشد. فیلم بعدها به شبکه نمایش خانگی راه یافت اما هیچ گاه به‌صورت رسمی و عمومی پخش نشد.

طالبی خود چند سال پیش که به بهانه اکران فیلم «یتیم‌خانه ایران» مهمان برنامه تلویزیونی «هفت» شده بود، درباره این فیلم جنجالی کارنامه خود گفته بود: «من وقتی فیلم سینمایی «آقای رئیس جمهور» را می‌ساختم می‌دانستم چنین برخوردی می‌شود. فیلم را توقیف کردند و هنوز  هم حاضر نشدند در تلویزیون آن را پخش کنند. من زمانی به شوخی به آقای ضرغامی می‌گفتم نمی‌خواهید فیلم را پخش کنید؟ او هم می‌گفت عه! پخش نکردند!؟ اما یک بار گفت آقای خاتمی بدش می‌آید. بعد گفتند آقای احمدی‌نژاد بدش می‌آید. حالا نمی‌دانم آقای روحانی هم بدشان می‌آید یا خیر…»

حالا اما شبکه سه سیما در ادامه اقدامات غیرمنتظره مدیر جوانش، پس از ۱۸ سال، «آقای رییس جمهور» را بدون سروصدا و حاشیه در کنداکتور پخش خود قرار داده است؛ فیلم سینمایی «آقای رییس جمهور» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی، جمعه ۱۷ آبان‌ماه ساعت ۱۴:۳۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

«مصطفی ریاحی و همسرش روزنامه‌نگار هستند و مقالات پرشوری را در نقد موضوع سرمایه‌گذاری و تبعیض‌های اجتماعات در نشریه خود (گواه) منتشر می‌کنند. آن‌ها قصد دارند ماهیت واقعی یک سیاستمدار به ظاهر اصلاح‌طلب و دموکرات به نام دکتر زهتاب‌فر را افشا کنند، به همین دلیل سعی می‌کنند از جشن پرنعمتی که او ترتیب داده است، گزارش مستندی تهیه کنند. اما در نهایت نمی‌توانند دلیل محکمه‌پسندی مبنی‌بر ارتباط او با عناصر خارجی (صهیونیسم و...) به دادگاه ارائه دهند و مصطفی به خاطر شکایت دکتر زهتاب‌فر به زندان فرستاده می‌شود. پس از پلمب شدن دفتر نشریه مصطفی، تلاش‌های همسر او برای آزادی وی به نتیجه نمی‌رسد و...»؛ این خلاصه داستان فیلمی جنجالی است که ابوالقاسم طالبی در سال ۱۳۸۰ آن را کارگردانی کرد.

یوسف مرادیان، اردلان شجاع‌کاوه، مهشید افشارزاده، حسن جوهرچی، محمدرضا داوودنژاد، شهاب عسگری، مرتضی نعمتی‌جو و کوروش سرمدی در این فیلم بازی کرده‌اند. تماشای این فیلم توقیفی سینمای ایران از آنتن سیما آن هم در شرایطی که بحث درباره حدومرز «توقیف در سینما» در محافل رسانه‌ای گرم است، می‌تواند طعم و مزه ویژه‌تری هم داشته باشد!

نظرات

  • ن ۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۱۶:۵۳
    0 0
    فیلم بسیار زیبایی بود. تا کی باید انقلابیون ساکت بشن و از عقیده حقشون دفاع نکنن و در عوض فیلم های بی محتوا به راحتی پخش بشن؟ خدا خیر بده این کارگردان دغدغه مند و مخلص رو

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.