شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱

روی آنتن شبکه مستند؛

«ایل من»؛ روایت‌ قصه کارآفرینان و نخبگان عشایری

مجموعه ایل من

سینماپرس: سعید نبی تهیه کننده و کارگردان مجموعه «ایل من» گفت: این مجموعه به قصه زندگی عشایر نخبه‌ای که با شیوه‌های نوین تجارت به تولید ثروت در کشور رسیده‌اند، پرداخته است.

به گزارش سینماپرس، «سعید نبی» تهیه کننده و کارگردان مجموعه «ایل من» از پخش این مجموعه مستند خبرداد و به فارس گفت: «ایل من» به قصه زندگی عشایر نخبه‌ای که با شیوه‌های نوین تجارت به تولید ثروت در کشور رسیده‌اند، پرداخته است.

وی ادامه داد: قسمت اول این مجموعه با عنوان «بی بی گلنار» به قصه زندگی بانوی بختیاری در چهارمحال و بختیاری پرداخته که با بازی گلنار پیرزاده پخش می‌شود. بانوی بی‌سوادی که توانسته برای بیش از ۱۸۰۰ نفر به صورت مستقیم کار ایجاد کرده است.

وی که به تکنیک خاصی در دست بافته‌های تابلوی فرش دست یافته به صورت رایگان این تکنیک را به زنان بختیاری آموزش می‌دهد تا برای آنان بازار کار ایجاد شود. گیاهان دارویی با بسته‌بندی ویژه و کرم کمپوست از دیگر تولیدات این زن بختیاری عشایر است.

وی در پایان با بیان اینکه تولید این مجموعه در شبکه مستند سیما از سال ۹۵ آغاز شده و فاز اول آن در سال ۹۸ تکمیل شده، اظهارداشت: از سبک‌های متعدد فیلمسازی در ساخت این مجموعه بهره گرفته شده و قطعا در کنار سرگرمی برای همه عزیزانی که مخاطب و بیننده این مجموعه باشند فرصت مطالعاتی  طلایی در تجارت از اندوخته‌های خود در کنار زندگی عادی خواهد بود.

کارگردانی این مجموعه را سعید نبی و بابک بهداد به عهده داشته‌اند و نویسندگی آن را مریم خدیوی بروجنی انجام داده است. همچنین این مجموعه توسط مهران فرد پور فیلمبرداری، داریوش اطهاری تدوین، عباس زالی صدابرداری و دکتر رضا محمد کاظمی کارشنانی کارآفرینی شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.