جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵

در دیدار با رییس دپارتمان ای‌بی‌یو مطرح شد؛

همکاری بیشتر با اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه

ختتامیه مسابقه رادیویی یک، دو، صدا / حمید شاه آبادی

سینماپرس: در حاشیه اجلاس رادیوآسیا ۲۰۱۹ معاون صدای رسانه ملی و رییس دپارتمان رادیو-تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه از تقویت همکاری های بیشتر سخن گفتند.

به گزارش سینماپرس، حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی در دیدار با اولیا بویار رییس دپارتمان اتحادیه رادیو-تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه، گزارشی از روند برگزاری پانزدهمین جشنواره بین المللی رادیو که در اردیبهشت ماه سال ۹۹ برگزار می شود، ارایه کرد. سپس درباره تقویت ارتباط رادیوی ایران و سایر شبکه های رادیویی عضو این اتحادیه نکاتی مطرح شد.

شاه آبادی در ادامه با تاکید بر تقویت ارتباطات بین المللی صدای جمهوری اسلامی ایران، ضرورت تبادل برنامه ای بین شبکه های رادیویی موفق در این منطقه را امری مهم دانست و اظهار کرد: امیدواریم رادیوی جمهوری اسلامی ایران بتواند در سایر شبکه های رادیویی آسیا و اقیانوسیه برنامه ای برای شناساندن هر چه بهتر میراث فرهنگی و گردشگری و همینطور آداب و سنن ایرانی داشته باشد و از طرف دیگر نیز همین فرصت در اختیار دیگر رادیوهای خارجی وجود داشته باشد.

تبادل تجربه رسانه ای در حوزه های برنامه سازی نظیر مستند و نمایش از دیگر موضوعات مورد بحث معاون صدا بود.

در این دیدار همچنین خانم بویار، ضمن ابراز خوشحالی از حضور معاون صدا در این اجلاس، به تجربه رسانه ای موفق این رادیو در زمینه های مستند و نمایش اشاره و بیان کرد: امیدواریم که برنامه سازان رادیو جمهوری اسلامی بتوانند در آینده به عنوان مدرس به کشورهای دیگر اعزام شده و این تجربه را با دیگر اعضای این اتحادیه به اشتراک بگذارند.

رئیس دپارتمان اتحادیه رادیو تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه در مورد همکاری های این اتحادیه با پانزدهمین جشنواره بین المللی رادیو افزود: جشنواره رادیو محل مناسبی است که بتوان در آن دانش برنامه سازان رادیو را در حوزه های مختلف ارتقا داد.

وی در پایان بهره گیری از ظرفیت اتحادیه ABU در تعامل هر چه بیشتر با صدای جمهوری اسلامی ایران را مورد تاکید قرار داد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.