چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷

غلامرضا رمضانی:

تولید فیلم کودک نیازمند حمایت، پشتوانه و سرمایه‌

غلامرضا رمضانی کارگردان فیلم فرار از قلعه رودخان

سینماپرس: غلامرضا رمضانی کارگردان سینمای کودک و نوجوان عنوان کرد که تولید فیلم کودک نیازمند حمایت، پشتوانه و سرمایه‌هایی خارج از شکل و شمایل سینمای مرسوم است، یعنی باید توجه خاصی به این سینما باشد که نیست.

با گزارش سینماپرس، غلامرضا رمضانی کارگردان سینمای کودک و نوجوان درباره جدیدترین فعالیت‌های خود به مهر گفت: در حال حاضر مشغول ساخت هیچ فیلمی نیستم چراکه تولید فیلم کودک نیازمند حمایت، پشتوانه و سرمایه‌هایی خارج از شکل و شمایل سینمای مرسوم است، یعنی باید توجه خاصی به این سینما باشد که نیست. البته می‌دانم که تعدادی از نهادها سعی دارند دست به چنین حمایت‌هایی بزنند اما به هر حال ساخت یک فیلم خوب زمان می‌برد، چراکه این حوزه دشواری‌هایی مثل پیدا کردن متن‌ها و فیلمنامه‌هایی که درخور بچه‌ها باشد و به درد این فضا بخورد و همچنین دست پیدا کردن به فیلمسازانی که بتوانند با شناخت درست نسبت به بچه‌ها فیلم خوب بسازند، دارد. نهادهایی مثل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و فارابی همچنان پیگیر هستند و ممکن است طی چندماه شاهد خروجی کار آن‌ها باشیم.

وی افزود: با توجه به نسبت جمعیت نوجوانان و کودکان در سراسر ایران به نظر می‌رسد نیاز بیشتری به تولیدات سینمایی در این زمینه است. این را هم باید بگویم که نه تنها در سینمای کودک و نوجوان بلکه در تمام گونه‌های سینمایی تهیه‌کنندگان انگشت شماری وجود دارند که مقوله پخش برایشان اهمیت دارد و قبل از اینکه فیلم را کلید بزنند به این فکر می‌کنند که فیلمشان در چه وضعیتی و چه تایمی به سینماها بیاید و بتواند مخاطب را به تماشای فیلم‌ها ترغیب کند درواقع برخی از تهیه‌کنندگان این آینده‌نگری را دارند ولی بخش زیادی به این موضوع توجه نمی‌کنند.

رمضانی توضیح داد: به نظر می‌رسد دانش و دریافت برخی فقط به این موضوع محدود می‌شود که فیلمی را تولید کنند در حالی که اگر قبل از تولید به اکران هم فکر کنند حتما آن فیلم و مجموعه موفق خواهند بود ولی در غیر این صورت چرخه حرکت آن‌ها متوقف می‌شود و تنها با چند نمایش جشنواره‌ای یا محفلی فیلم از بین می‌رود. گاهی می‌بینیم سه سال بعد از ساخت یک فیلم، آن را به سختی تنها در ۲ هفته اکران می‌کنند این موضوع به فیلم و مجموعه تولید آسیب می‌زند.

کارگردان «ضربه فنی» اظهار کرد: به نظرم سینمای کودک نیازمند حضور تهیه‌کنندگانی است که از جیب خودشان سرمایه بگذارند و لااقل برای بازگشت سرمایه‌شان، پروسه حساب شده‌ای را برای فیلم‌ها برنامه‌ریزی کنند تا بتوانند در اکران موفق شوند چراکه هر تهیه‌کننده و سرمایه‌گذاری فقط برای برگشت پول خودش تلاش می‌کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه فاصله زیادی میان آخرین فیلمی که در سال جاری در حوزه سینمای کودک و نوجوان اکران شده تا امروز افتاده است، عنوان کرد: درواقع یک خلا ایجاد شده که خوب نیست چراکه این خلا باعث شد ما زمان طلایی را که کودکان می‌توانستند به تماشای فیلم‌های مختلف بنشینند، از دست بدهیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.