شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵

سلبریتی‌های کم‌سواد؛

القای افسردگی شبه سلبریتی‌ها به جامعه

فاطمه معتمدآریا در نشست خبری فیلم سینمایی«آباجان»

سینماپرس: معتمدآریا در پیامی‌ از مردم خواسته به این کمپین پیوسته و افسردگی خود را فریاد بزنند!!

به گزارش سینماپرس، سیمین معتمدآریا به‌عنوان سفیر کمپینی تحت عنوان «حرف می‌زنم» انتخاب شد. گفته می‌شود کمپین «حرف می‌زنم» که گویا در فضای مجازی به راه افتاده، اقدامی برای التیام بیماری افسردگی و تابوشکنی آن در ایران است!

معتمدآریا در پیامی‌ از مردم خواسته به این کمپین پیوسته و افسردگی خود را فریاد بزنند!! این در حالی است که آمارهای سازمان بین‌المللی توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) و همچنین سازمان بهداشت جهانی (WHO) حاکی است در صدر جدول افسرده‌ترین کشورهای جهان؛ ایسلند، استرالیا، پرتغال، انگلیس، نروژ، سوئد، کانادا، دانمارک، آمریکا، ژاپن، کره جنوبی، آلمان، فرانسه و فنلاند قرار دارند که هم رقم بیشترین مصرف داروهای ضدافسردگی (اولین پارامتر تعیین افسرده‌ترین کشورها) را دارا هستند و هم آمار بیشترین میزان خودکشی (دومین عامل تعیین‌کننده میزان افسردگی) متعلق به آنهاست.

ایران، هم به لحاظ میزان استفاده از قرص ضدافسردگی و هم از جهت میزان خودکشی در انتهای جدول قرار دارد. اما سال‌هاست که رسانه‌های وابسته به سلطه‌گران غربی و همچنین اعوان و انصار داخلی شان اعم از شبه‌روشنفکران و به تازگی شبه‌سلبریتی‌ها که در واقع دنباله‌های ناقص‌الخلقه آنها به شمار می‌روند، سعی دارند ملت ایران را ملتی افسرده معرفی کرده که به دلیل مشکلات مختلف در ناراحتی و غم و اندوه غرق است!

تکلیف سلطه‌گران بین‌المللی که با ملت ایران سال‌هاست روشن شده اما غم‌انگیزتر از آب درهاون کوبیدن آنها، حال و روز جماعت شبه‌روشنفکر و پس‌مانده‌های شبه‌سلبریتی‌شان است که هرچه این ملت، شادابی و نشاط خود را بیشتر نشان می‌دهد (مثل پرشکوه‌تر شدن راهپیمایی اربعین که سرشار از شور و نشاط و سرزندگی یک ملت است یا کمک و ایثار سراسری به سیل‌زدگان بهار ۹۸ و یا روند صعودی پیشرفت‌های علمی ‌و ورزشی)، آن جماعت افسرده‌تر می‌شوند! چراکه همه تئوری‌ها و بافته‌های ذهنی‌شان از افتخار به تقلید سبک زندگی غربی باطل می‌گردد.

به همین جهت است که به جای شادی و افتخار به پیروزی‌ها و مدال‌های ورزشی و علمی‌ بانوان در عرصه‌های جهانی، می‌چسبند به حضور گروه محدودی از زنان برای تماشای یک بازی فوتبال بی‌اهمیت!! چراکه به دنبال تبلیغات دو سه صفحه مجازی و چهارتا کانال ماهواره‌ای، باورکرده‌اند این نمادی از سبک زندگی مثلا متمدن غربی است!

استفان ایلداری، استاد روانشناسی و نویسنده کتاب معروف «افسردگی درمان می‌شود» می‌گوید که افسردگی فزاینده امروز جامعه غرب، یک بیماری طبیعی نیست، بلکه ناشی از سبک زندگی صنعتی و به اصطلاح متمدن امروز است.

ایلداری علت بیماری افسردگی در غرب را که هر ساله بیش از یک میلیون قربانی می‌گیرد، عدم تطابق و سازگاری سبک زندگی رایج در غرب با ساختار ژنتیکی و یا فطرت انسان‌ها می‌داند و این جماعت مرفه شبه‌سلبریتی هم که خود را مفتخر به تقلید از سبک زندگی غربی می‌داند، دچار همان افسردگی ناشی از آن نوع زندگی به اصطلاح متمدن شده است.

حالا این افسردگی مزمن که روز به روز در چهره‌هایشان واضح‌تر نمایان می‌شود را به مصداق ضرب‌المثل «کافر همه را به کیش خود پندارد»، در ذهن بیمار خود به کل ملت بسط داده‌اند، غافل از آنکه این جماعت باید فکری به حال افسردگی خود بکند و البته به جای کمپین «حرف می‌زنم»، کمپینی به نام «حرف نمی‌زنم» راه بیندازد!

چون هرچه که این جماعت شبه‌سلبریتی افسرده بیشتر حرف می‌زنند، بی‌سوادی‌شان بیشتر و بیشتر معلوم شده و آبروی بیشتری از آنها می‌رود و باز هم بر افسردگی‌شان افزوده می‌گردد!

*کیهان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.