چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲

با حضور محمد شریف خانی؛

راه‌اندازی بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال

راه‌اندازی بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال

سینماپرس: با حضور معاون فضای مجازی سازمان صدا و سیما، بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال راه‌اندازی شد.

به گزارش سینماپرس، با حضور محمد شریف خانی معاون فضای مجازی سازمان صدا و سیما، رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و پیروز حناچی شهردار تهران، بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال راه اندازی شد.

محمد شریف خانی معاون فضای مجازی سازمان صدا و سیما در این مراسم با اشاره به اهمیت موضوع کارآفرینی گفت: کارآفرینی و توجه به مسائل اقتصادی، موضوع ثابت هر حرکت و جوششی است اما در موضوع «محتوا» عامل اثربخش همان عشق و باور عمیق در تولیدات است که اهمیت دارد.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال اگر از استاد فرشچیان و آثارش صحبت می‌کنیم به این دلیل است که اولویت او بحث تجاری و اقتصادی نبوده بلکه باور و عشق به کار در درجه اول برایش مهم بوده است.

شریف خانی تصریح کرد: هرکس که در حوزه فرهنگ و هنر، تجربه ای داشته باشد درک خواهد کرد که این باور درونی و شوق و اشتیاق است که باعث می شود آن اثر در دل مخاطب بنشیند.

معاون فضای مجازی سازمان صدا و سیما افزود: بعد از باور و عشق به تولید یک اثر، بحث اقتصادی نیز مهم است و باید به جنبه های مختلف اقتصادی آن از جمله کارآفرینی توجه شود که عرصه تولید محتوا زمینه مناسبی برای کارآفرینی به شمار می رود.

در یکی از بخش های این مراسم امضای ۶ تفاهمنامه همکاری از جمله تفاهم میان معاونت فضای مجازی رسانه ملی و معاونت توسعه و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای توسعه فعالیت کسب و کارهای حوزه محتوای دیجیتال به امضا رسید.

خلاقیت، آموزش و توانمندسازی افراد مستعد در حوزه انیمیشن، راه‌اندازی شبکه ملی تولید محتوای دیجیتال، تولید محتوا با هدف توسعه بازار محتوا در بازارهایی نظیر تبلیغات، آموزش، سرگرمی، بین الملل، تولید محتوای محلی و ایجاد و توسعه شرکت های توانمند محتوای دیجیتال، عرضه محتوا در بازارهای بین‌المللی با تمرکز بر زبان‌های عربی، ترکی، کردی و بلوچی ... شکل دهی اجزای زیست ‌بوم توسعه کسب و کار مبتنی بر محتوای دیجیتال و سازماندهی و پشتیبانی از بنگاه‌های کسب و کار در بخش‌های مختلف اقتصادی، در یک زیست‌ بوم هدایت شده مبتنی بر محتوای دیجیتال از جمله اهداف راه اندازی این بنیاد ملی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.