یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱

با تجلیل از پرویز اقبالی؛

برگزاری سوگواره هنر عاشورایی از اول آبان

سوگواره هنر عاشورایی

سینماپرس: در آیین افتتاحیه نمایشگاه و معرفی برگزیدگان دوازدهمین سوگواره هنر عاشورایی که اول آبان ماه برگزار می‌شود، از پرویز اقبالی تصویرگر کتاب مصور «عاشورا» تقدیر خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، دوازدهمین سوگواره هنر عاشورایی حوزه هنری روز چهارشنبه یکم آبان ماه با معرفی برگزیدگان و افتتاح نمایشگاهی با نمایش حدود ۱۵۰ اثر منتخب در بخش های پوستر، تصویرسازی، نقاشی و عکس کار خود را آغاز می کند.

در این رویداد که به دبیری هنری علی وزیریان برگزار می شود، از پرویز اقبالی تصویرگر و طراح باسابقه کشورمان تجلیل می شود.

پرویز اقبالی متولد ۱۲ دی ماه ۱۳۴۰ و دارای مدرک کارشناسی ارتباط تصویری و کارشناسی ارشد تصویرسازی از دانشگاه تهران و دکترای پژوهش هنر از دانشگاه شاهد است.

همکاری با ناشران کتاب‌های کودک و نوجوان از سال ۶۰ تاکنون، تصویرسازی مجلات فرهنگی و هنری از سال ۶۴ تاکنون، عضویت در هیات علمی دانشگاه شاهد، عضویت در هیات علمی دانشکده هنر دانشگاه شاهد از سال ۷۹ تاکنون، شرکت در جشنواره‌های متعدد داخلی و خارجی، دریافت نشان عالی هنرهای تجسمی در یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، تقدیر شده در جشنواره ربع قرن دفاع مقدس به دلیل تصویرسازی کتاب پی نما، تصویرگری کتاب مصور «عاشورا»، تقدیر شده در همایش کتاب آرایی دینی در فرهنگ و تمدن اسلامی و نگارش مقالات تخصصی متعدد در حوزه تصویرسازی از دیگر افتخارات کارنامه حرفه ای این هنرمند است.

اجرای آیین معرفی برگزیدگان دوازدهمین سوگواره هنر عاشورایی را رسالت بوذری برعهده خواهد داشت. این مراسم از ساعت ۱۸ یکم آبان ماه در سالن سوره حوزه هنری برگزار می شود.

همچنین نمایشگاه آثار منتخب نیز تا ۱۴ آبان ماه در نگارخانه ابوالفضل عالی و گالری های شماره یک و دو خانه عکاسان حوزه هنری میزبان علاقه مندان به هنرهای تجسمی خواهد بود.

دوازدهمین سوگواره هنر عاشورایی به همت موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر با همکاری مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.