یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۲

سی و پنجمین جشنواره فیلم ورشو؛

سه جایزه «مسخره‌باز» در لهستان

مسخره باز

سینماپرس: فیلم سینمایی «مسخره‌باز» به کارگردانی همایون غنی‌زاده جایزه ویژه هیات داوران سی و پنجمین جشنواره فیلم ورشو را به دست آورد.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی مسخره باز به کارگردانی همایون غنی‌زاده که در بخش رقابت بین الملل سی و پنجمین جشنواره فیلم ورشو حضور داشت توانست سه جایزه بخش های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و همچنین جایزه ویژه هیات داوران را به دست آورد.

این فیلم سینمایی که اولین کارگردانی سینمایی غنی‌زاده به عنوان یک هنرمند تئاتری محسوب می شود در نخستین تجربه حضور بین المللی خود جشنواره ورشو به عنوان رویدادی در سطح الف جهانی همراه با ١٥ فیلم سینمایی دیگر حضور داشت.

مسخره باز در بخش سودای سیمرغ سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر سال گذشته حضور داشت و توانست سیمرغ های بهترین فیلم سینمایی، بخش نگاه نو و سیمرغ بلورین فیلم‌های هنر و تجربه را کسب کند. علی نصیریان، صابر ابر، بابک حمیدیان و هدیه تهرانی در این فیلم ایفای نقش می کنند.

این جشنواره که از ۱۱ تا ۲۰ اکتبر (۱۹ تا ۲۸ مهر) در ورشو میزبان علاقه‌مندان بود، شامل بخش های مختلفی از جمله بخش های رقابتی بین الملل، فیلم های اول و دوم، فیلم های مستند و کوتاه، فیلم و فیلم های آزاد می شود. در بخش غیررقابتی این جشنواره میزبان انواع مختلفی از فیلم ها شامل نمایش های ویژه، فیلم های کلاسیک، بهترین فیلم های کوتاه لهستان می شود. همچنین جوایز نتپک (جایزه منتقدان جهانی) وجایزه ای از سوی بینندگان نیز برای بهترین فیلم ها در این جشنواره در نظر گرفته می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.