شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰

انسیه شاه‌حسینی:

متولیان سینمای دینی به سمت واکاوی فرهنگ عاشورا به نسل جوان برود

انسیه شاه حسینی در ششمین روز بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها

سینماپرس: عاشورا را نباید فقط در حد یک سنت پیش پا افتاده نگه داشت و متولیان سینمای دینی و حتی تلویزیون باید به سمت واکاوی فرهنگ عاشورا و بازکردن زوایای فلسفی اش و انتقال آن به نسل جوان برود.

به گزارش سینماپرس، انسیه شاه‌حسینی کارگردان سینما گفت : من و امثال من از برکت انقلاب و رزمندگان اسلام، در سینمای پاک فعلی مشغول فیلم‌سازی هستیم و از آن جایی که انقلاب اسلامی ما نیز، از فرهنگ عاشورا نشات گرفته، به نوعی همگی وام دار این نهضت هستیم.

کارگردان «زیباتر از زندگی» ادامه داد : حالا اینکه چرا در همه این سال‌ها برای انعکاس فرهنگ عاشورا کم گذاشتیم جای حرف و حدیث زیادی دارد و مبحث بسیار بسیار تاسف بار و نگران کننده است.

شاه‌حسینی خاطر نشان ساخت:‌ سیاست‌های غلطی که از سال ۷۶ به بعد، ‌سینمای مارا از مسیر اصلی خود دور کرد، ‌ تا امروز اثر نامطلوب خود را حفظ کرده و ذهن مخاطبان را از مسیر کربلا و هدف انقلاب دور ساخته است.

کارگردان «شب بخیر فرمانده» گفت: برای سینمایی ما که ژانر قوی و حتی در سال‌های اخیر پولساز دفاع مقدس را دارد، حرف زدن درباره فرهنگ عاشورا نباید اینقدر به حاشیه کشیده شود زیرا سینمای دفاع مقدس بستر بسیار مناسبی برای ارائه تصاویر و مفاهیم عاشورا، ‌ در فضایی معاصر و ملموس تر است زیرا ما هرگونه برداشتی از دفاع مقدس داشته باشیم، محال است خارج از چارچوب ایثار و معنویات کربلا باشد.

نویسنده و کارگردان «غروب شد بیا» معتقد است: ما  باید در این دوران غرور به علم نداشته خودمان را در برابر عظمت این نهضت بشکنیم و علاوه بر مشکی پوشیدن و گریه کردن، به سمت مطالعه کتاب‌های معرفی کننده این قیام عظیم برویم و مثلا مقتل‌هایی چون الارشاد شیخ مفید را بخوانیم.

وی در پایان گفت: عاشورا را نباید فقط در حد یک سنت پیش پا افتاده نگه داشت و متولیان سینمای دینی و حتی تلویزیون باید به سمت واکاوی فرهنگ عاشورا و بازکردن زوایای فلسفی اش و انتقال آن به نسل جوان برود.

انسیه شاه‌حسینی متولد ۱۳۳۳ گرگان، فارغ التحصیل کارگردانی سینماست. وی فعالیت هنری را با کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی فیلم‌های کوتاه آغاز کرد. فیلم بلند «غروب شد بیا» نخستین تجربه کارگردانی اوست و در حال حاضر در انتظار جمع آوری سرمایه برای ساختن فیلم سینمایی «به کودکان شلیک نکنید» است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.