شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳

در عمارت نوفل لوشاتو؛

تصویر «دراماتورژ» از عنوان‌های جعلی تئاتر

نمایش «دراماتورژ»

سینماپرس: سعید هنرآموز مجری طرح «دراماتورژ» با اشاره به کارگردانی این اثر به شکل گروهی درباره مضمون نمایش که درباره ورود عنوان‌های جعلی به تئاتر است، صحبت کرد.

به گزارش سینماپرس، سعید هنرآموز مجری طرح و سرپرست گروه تئاتر «هـــ» درباره اجرای نمایش «دراماتورژ» به مهر گفت: این اثر نمایشی از ۱۷ مهرماه اجرای خود را در سالن شماره ۲ عمارت نوفل لوشاتو آغاز کرده است. «دراماتورژ» نوشته سهند خیرآبادی است که به صورت گروهی کارگردانی شده و گروه کارگردانی شامل من به عنوان مجری طرح و سرپرست گروه، سهند خیرآبادی نویسنده و هامون سیدی به عنوان بازیگر و عضو گروه کارگردانی نمایش هستیم و صحرا اسدالهی نیز به عنوان یکی دیگر از بازیگران در کنار گروه حضور دارد.

وی درباره ویژگی‌های نمایش توضیح داد: این اثر نمایی ۲ پرسوناژ دارد و داستان درباره شخصی است که برای تست بازیگری به یک پلاتو سر می‌زند و در آنجا با عنوان‌های عجیب و غریبی که این روزها در تئاتر امروز با آن روبرو هستیم، برخورد می‌کند؛ عناوینی که بسیاری از روی بی سوادی و نداشتن مطالعه آنها را به کار می‌برند در حالی که معنی درست این واژه‌ها و کاربردشان در تئاتر را نمی‌دانند.

هنرآموز یادآور شد: نمایش «دراماتورژ» درباره ساخت عنوان‌های جعلی، تعاریف غلط از یک سمت مثل دراماتورژ و بی سوادی است. بسیاری از اهالی تئاتر ما واقعا نمی‌دانند دراماتورژ کیست، چه نقشی در یک پروژه تئاتری دارد و اصلا چه نمایش‌هایی نیازمند دراماتورژ هستند و از این عنوان به غلط استفاده می‌کنند.

وی درباره دلایل کارگردانی این نمایش به شکل گروهی بیان کرد: ما یک گروه کوچک و جمع و جور داریم و برای اینکه ثابت کنیم هنوز کارهای گروهی در تئاتر انجام می‌شود و به نتیجه خوبی هم می‌رسد، تصمیم گرفتیم این نمایش را به شکل گروهی آماده اجرا کنیم. در سال‌های دور گروه‌های مختلف تئاتری فعالیت می‌کردند که هنرمندان بزرگی از درون آنها بیرون آمدند اما این روزها تئاترها بیشتر کارگردان محور شده است و کارها کمتر با همکاری گروهی به نتیجه می‌رسند. این نمایش شیوه اجرایی ساده و روانی دارد و تا ۱۳ مهرماه روی صحنه خواهد بود.

وی در پایان صحبت هایش عنوان کرد: همچنین با توجه به شرایط اقتصادی این روزهای مردم تصمیم گرفتیم که بهای بلیت این نمایش کمتر از حد معمول و ۲۵ هزار تومان باشد تا کمکی به علاقه مندان به تئاتر کرده باشیم.

نمایش کمدی «دراماتورژ» با بازی هامون سیدی و صحرا اسداللهی داستان مردی را روایت می‌کند که برای تست بازیگری به یک پلاتو سر می‌زند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.