شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳

غربالگری صنوف خانه سینما و نارضایتی عمومی سینماگران/۴

شوقی: رفتار دیکتاتورمآبانه مسئولان خانه سینما حال مان را بهم زده است/ فقدان کار اصولی و کارشناسی در خانه سینما باعث عدم اعتماد سینماگران به این نهاد شده!

عباس شوقی

سینماپرس: عباس شوقی طراح جلوه های ویژه در خصوص بحران های عجیب در خانه سینما و تشکیل تشکلی موسوم به «کمیته تطبیق» برای غربالگری صنوف خانه سینما که نارضایتی عمومی سینماگران را در پی داشته است گفت: رفتار دیکتاتورمآبانه مسئولان خانه سینما حال مان را بهم زده است؛ بنده شخصاً هر بار بعد از جلسه با هیأت مدیره سردرد می گیرم. ما نمی دانم این ها اصلاً چه می خواهند و چرا هر روز یک بساط جدید برای اهالی سینما درست می کنند؟ چرا به جای این کارها فکری به حال تأمین رفاه و معیشت سینماگران نمی شود؟

نایب رئیس انجمن جلوه های ویژه میدانی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: کمیته تطبیق هم مانند سایر برنامه های دیگر هیأت مدیره یک طرح و برنامه جدید است و معلوم نیست چه کسی این فکر غلط را به هیأت مدیره القاء کرده است؟ سوأل ما این است که این طرح ضد صنفی از کجا آمده؟ این چه بساطی است که هر روز شاهد آن هستیم؟ چه افرادی مأموریت دارند تا در سینما تشتت ایجاد کنند؟

وی با تأکید بر اینکه  فقدان کار اصولی و کارشناسی در خانه سینما باعث عدم اعتماد سینماگران به دست اندرکاران این نهاد شده تصریح کرد: بنده شخصاً دیگر به هیچ یک از این افراد اعتمادی ندارم. معلوم نیست تصمیمات لحظه و خلق الساعه این افراد چطور و بر چه مبنایی گرفته می شود؟

شوقی یادآور شد: در زمان مدیریت آقای شمقدری در سازمان سینمایی و در اواخر دولت دهم، ایشان طرحی دادند که خانه سینما باید ثبت قانونی شود اما همین آدم هایی که امروز اصرار دارند صنوف باید در ذیل وزارت کار ثبت شوند جلوی آقای شمقدری سینه سپر کردند و فریاد وامصیبتا سر دادند و به همه اعضای صنوف گفتند در مبارزه با شخص شمقدری و احمدی نژاد این کار را نکنید.

طراح جلوه های ویژه فیلم های سینمایی «قلاده های طلا» و «پستچی سه بار در نمی زند» خاطرنشان کرد: ما هم در آن روزگار به حرف این افراد که خود را لیدر خانه سینما می دانستند اعتماد کردیم؛ به حرف آقایان توحیدی و عسگرپور گوش دادیم، به حرف همین آدم هایی که الآن پشت سر هم در خانه سینما رأی می آورند و بقیه سیاهی لشگر هستند گوش دادیم و صنف مان را قانونی نکردیم اما امروز همان آدم ها با اصرار و تهدید و اجبار و ارعاب همه را مجبور کرده اند که در ذیل وزارت کار ثبت شوند. واقعاً معنای این کار چیست؟

این سینماگر خطاب به مسئولان خانه سینما گفت: آقایان بهتر است به فکر کار صنفی و تأمین معیشت اهالی سینما باشید، این بساط ها هیچ دردی از سینماگران درمان نمی کند. بروید و به فکر پول های گم شده در تعاونی مسکن باشید که معلوم نیست کجا رفت و چه شد!

شوقی ادامه داد: نمی دانم چرا در خانه سینما هیچ کار اصولی برای اصناف انجام نمی شود؛ این وضعیت بیمه ما است که واقعاً از وضعیت بیمه های کارگری بدتر است؛ بیکاری در سینما بیداد می کند و حال سینماگران خوب نیست اما دست اندرکاران جامعه اصناف به جای کار صنفی این قبیل بساط ها را به راه می اندازند!

وی در پایان این گفتگو افزود: درد زیاد است و هرچه بگوییم کم است! من امیدوارم تدبیری جدی برای خانه سینما و وضعیت رفاهی و معیشتی سینماگران اندیشه شود و اهالی سینما بتوانند به جای این تنش های فکری و روحی، شاهد برطرف شدن مشکلات شان باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.