سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹

کلاف سردرگم یک وزارتخانه؛

ماجرای تجمیع موسسات تابعه وزارت ارشاد به کجا رسید؟!

بازدید عباس صالحی از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: تجمیع موسسات تابعه وزارت ارشاد طرحی است که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شده و حالا باید دید چه زمانی به مرحله عملیاتی می رسد.

به گزارش سینماپرس، تجمیع موسسات تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرحی است که در وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی مطرح شد این طرح در  معاونت هنری این وزارتخانه به مرحله اجرا رسیده است. بر اساس مصوبه شورای معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسات تابعه معاونت امور هنری به دو موسسه تقلیل یافت.

پس از تجمیع و ساماندهی موسسات و انجمن‌های تابعه معاونت امور هنری، بنیاد فرهنگی هنری رودکی و موسسه هنری دیگری شکل می‌گیرد. بررسی‌های کارشناسی در سطوح مختلف برای این اقدام انجام و مراحل نهایی آن در کارگروه ساماندهی موسسات معاونت هنری نهایی و اجرایی  شد.

مسئله تجمیع موسسات تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی در معاونت فرهنگی این وزارتخانه هم مطرح شد ولی تا کنون این مسئله به مرحله اجرا نرسیده  است. طبق آخرین خبری که در  این بار ه منتشر شد این طرح در معاونت فرهنگی در دست بررسی است.  

سید محمد طباطبایی حسینی از اینکه  طرح ادغام موسسات زیر مجموعه معاونت امور فرهنگی در حال بررسی ساختاری است و هنوز این ساختار نهایی نشده است خبر داده و بیان کرده بود: درباره این که چه کسی مدیرعامل موسسه جدید خواهد بود؛ تاکنون بحثی صورت نگرفته است و به همین جهت گمانه‌زنی‌هایی که در این باره در رسانه‌ها مطرح می‌شوند، صحت ندارد.

مدیر روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای تعیین ساختار موسسه جدید گفت: طرح ادغام موسسات معاونت امور فرهنگی در یک موسسه در حال بررسی‌های ساختاری و اساسنامه‌ای است و در وهله نخست باید یک چارت و ساختار برای آن تعریف شود. در حال حاضر چندین طرح برای موضوع ادغام موسسات مطرح شده که کارگروه بررسی موسسات معاونت امور فرهنگی در مورد یک طرح به جمع‌بندی رسیده است.

پیش از این سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص ادغام سه موسسه زیر مجموعه وزارت ارشاد، که کار موازی انجام می‌دهند، گفته بود  یکی از چیزهایی که در سیاست‌های برنامه پنجم و ششم توسعه مطرح بوده، چابک‌سازی‌ مجموعه‌های دولتی است تا بدون اینکه از وظایف کاسته شود و کارکردهای مثبت کاهش یابد، بتوانیم به این سمت برویم که با هزینه کمتر کار بیشتر انجام دهیم.

او از اینکه بحث ساماندهی موسسات وابسته به وزارت ارشاد مطرح است و ادغام سه موسسه‌ای که از آن یاد کردید، در مرحله بررسی‌های نهایی است. خبرداده و اظهار کرده بود ما می‌خواهیم بدون اینکه کارمندان میانی و معمولی را تعدیل کنیم، وظایف آنها را بازنگری کنیم و هزینه های بالاسری آنها را کاهش دهیم.

مرداد ماه امسال همایون امیرزاده، مدیر روابط عمومی وزارت ارشاد درباره زمان اجرایی شدن طرح ادغام موسسات زیرمجموعه معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یعنی موسسه خانه کتاب، موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان گفته بود امیدواریم این طرح به زودی به‌اجرا برسد اما زمان اجرای آن منوط به اتمام مراحل کارشناسی و تصمیم‌گیری است.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  ٣٦ موسسه تابعه در بخش‌های مختلف دارد  و طرح ساماندهی انجمن‌ها و موسسات تابعه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این وزارتخانه مطرح است. امیدواریم هرچه زود تر وضعیت ادغام موسسات تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی در معاونت فرهنگی این وزارتخانه به نتیجه نهایی برسد  و طرحی که درباره نحوه این اد غام مطرح شده و درباره آن به جمع بندی رسیده بودند به سرانجام برسد.

*باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.