سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۶

احمد معظمی مطرح کرد؛

واکنش «ترور خاموش» به مقایسه خود با «گاندو»

سریال ترور خاموش

بازیگران و عوامل مجموعه تلویزیونی «ترور خاموش» از ویژگی‌های این سریال و بازخورد مخاطبان گفتند.

سریال تلویزیونی «ترور خاموش» سریالی در ژانر معمایی - پلیسی است. این مجموعه تلویزیونی به کارگردانی احمد معظمی و با بازی سعید راد، پرویز فلاحی پور، سامیه لک، ستاره اسکندری و جمعی از بازیگران هر شب حوالی ساعت ۲۲:۱۵ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

سریال

مجموعه تلویزیونی «ترور خاموش» به بررسی آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد و مواد مخدر می‌پردازد و نقش و تأثیر آن بر خانواده‌ها را به تصویر می‌کشد. از سوی دیگر، موضوع این سریال به نویسندگی حسین تراب نژاد و هومان فاضل، امنیت نرم است و بر مبنای واقعیت و یکی از پرونده‌های حساس چند سال اخیر نوشته شده است. پرونده‌ای که تاکنون رسانه‌ای نشده و مردم در قالبی دراماتیک برای اولین بار از آن مطلع می‌شوند. گفت‌وگویی با عوامل این سریال داشته ایم که در ادامه می‌خوانید:

سریال

همیشه دوست داشتم فیلمی با  موضوع مواد مخدر بسازم

معظمی کارگردان سریال «ترور خاموش» به خبرنگار ما گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی خود من به‌عنوان فیلمساز این بود که همیشه قصه‌ای را بسازم که موضوع آن مواد مخدر باشد. همه عوامل تمام تلاشمان را کردیم که در این حوزه کار کنیم؛ خدا را شکر که با استقبال خوب مخاطبان مواجه شدیم. در این سریال آسیب‌ها را نشان داده‌ایم و در کنارش سعی کردیم، راهکارهای برون‌رفت از آسیب را بیان کنیم.

وی پیرامون مقایسه سریال «ترور خاموش» با «گاندو» عنوان کرد: مردم کار خوب را می بینند؛ کاری که واقعاً برایش زحمت کشیده شده باشد. در این سریال بحث امنیتی وجود دارد، ولی موضوع ما مواد مخدر است و ساختار و فضاسازی و دکوپاژ هیچ سریالی شبیه هیچ سریال دیگری نیست. باید به ساختار توجه داشت؛ ساختار یک اثر با آثار دیگر یکسان نیست. در بخش امنیتی هم موضوع مواد مخدر است و ما به بخش کلان مواد مخدر می‌پردازیم؛ اما قیاس با گاندو را قبول ندارم.

معظمی توضیح داد: نویسنده‌های «ترور خاموش» و طراحان فیلمنامه و آقای تراب‌نژاد به‌عنوان نویسنده، واقعاً برای قصه این سریال زحمت کشیدند. دو سال درگیر نگارش متن بودند؛ یک‌ونیم تا دو سال تحقیق و روی متن کار کردند و چندین بار بازنویسی روی آن صورت گرفت.

سریال

خوشحالم که «ترور خاموش»   مردم را هوشیارتر کرده است

پرویز فلاحی پور بازیگر نقش مسعود صبوحی در «ترور خاموش» هم گفت: یکی از نقدهای من به کار، موضوع هوش پلیس و در مقابل کم هوشی کاراکتر مقابل اوست؛ چون همانقدر که پلیس باهوش است، باید طرف مقابل هم باهوش باشد.

وی ادامه داد: واکنش‌ها نسبت به مجموعه خیلی خوب بود. من بازیگری هستم که با تحلیل خودم را به نقش می‌رسانم؛ تمام تلاش خود را کردم که به لحاظ تحقیقی کار متفاوتی ارائه دهم و مثل کارهای قبلی نباشد.  

گفتگو با بازیگران سریال ترور خاموش /قسمت های پایانی سریال ترور خاموش از دست ندید

بازیگر ترور خاموش عنوان کرد: نقش مسعود صبوحی منفی است؛ سعی کردم آنچه که لازمه کار است را با همکاری تنگاتنگ با کارگردان به انجام برسانم. حتی به جاهایی رفتم که افرادی در حال رد و بدل کردن مواد مخدر بودند.

فلاحی پور در پایان گفت: امیدوارم توانسته باشم بخشی از این معضل را به خانواده‌ها نشان بدهم  تا خانواده‌ها بیشتر مراقب بچه‌های خود باشند. مواد مخدر به دبیرستان و مدارس هم رسیده و خوشحالم که مردم را هوشیارتر کرده ایم.

سریال

مخاطبان قسمت های پایانی را از دست ندهند

حمید عطایی دیگر بازیگر سریال «ترور خاموش» درباره نقش خود به خبرنگار ما گفت: نقش مرتضی حساسیت‌های خودش را داشت؛ هنوز این کار تمام نشده و من با محدودیت درباره آن صحبت می کنم. سریال گره افکنی‌هایی دارد که به نظرم مخاطب نباید قسمت‌های پایانی را از دست بدهد؛ چون اتفاقات خاصی می افتد که تأثیر بسیاری بر روند قصه دارد.

وی ادامه داد: ساخت چنین آثاری که تحلیل و آسیب شناسی دارد، به جامعه کمک می کند. ما با پخش سریال شاهد استقبال خوب مردم هستیم و بیشتر مردم بابت این آگاهی رسانی که سریال داشته، تشکر می‌کنند.

گفتگو با بازیگران سریال ترور خاموش /قسمت های پایانی سریال ترور خاموش از دست ندید

نگران واکنش های مردم نسبت به نقش پونه  بودم

سپیده خداوردی بازیگر سریال «ترور خاموش» هم گفت: شخصیت پونه در «ترور خاموش» به خاطر اتفاقاتی که برای او افتاده، به شخصیت خاکستری تبدیل می‌شود. با توجه به نقش های مثبتی که بازی کرده ام، همواره نگران بودم که مخاطب آن را قبول نکند اما  خوشبختانه واکنش‌های خوبی را از مردم گرفتم و نقش برای مخاطب باور پذیر بود.

وی ادامه داد: خوشحالم که مردم از بازیگران، فیلمنامه، کارگردانی و تهیه کنندگی سریال رضایت داشتند و مورد پسند آن‌ها بود. متن خوب و روایت درست کارگردان برای ساخت یک سریال خیلی مهم است.

خداوردی عنوان کرد: این داستان‌ها واقعیت‌های جامعه ما هستند، اما اینکه چگونه  روایت شوند بسیار مهم است. مردم نسبت به این موضوع ها بیشتر آگاهی پیدا می‌کنند و علاقه مند هستند، سرنوشت چنین  آدم‌هایی را بدانند.

سریال

با پخش سریال واکنش‌های جالبی از سمت مردم دریافت کردم

مولایی بازیگر نقش «سروش» در سریال ترور خاموش هم گفت: اولویت من همیشه فیلمنامه و نقش است؛ تجربه کار با آقای معظمی را داشتم و با صحبت‌هایی که با هم کردیم، نقش سروش را ایفا کردم.

وی ادامه داد: این روزها با پخش سریال واکنش‌های جالبی از طرف مردم دریافت کردم؛ برای من جالب بود که از من می ترسیدند و خوشحالم که سروش تأثیر خود را گذاشته است.

مولایی عنوان کرد: از نظر مردم نقش سروش منفی است، اما من این نقش را خاکستری دیدم؛ چرا که آدم‌ها پر از ویژگی‌های مختلف هستند. در کل آدم‌ها را مطلق سیاه و سفید نمی بینم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.