دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰

بی توجهی به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) در تولید آثار تصویری/۷

آقامحمدیان: تمام نهادها باید از تولید آثار مذهبی حمایت کنند/ عداوت، ناآگاهی، کج سلیقگی و... سینما را از فرهنگ اصیل دینی دور کرده است

شفیع آقامحمدیان

سینماپرس: شفیع آقامحمدیان مدیرعامل پیشین مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: تمام نهادهای فرهنگی که مدعی اشاعه، تقویت و رشد فرهنگ نظام جمهوری اسلامی ایران هستند باید از تولید آثار مذهبی حمایت کنند؛ متأسفانه مدت ها است کارهای ارزشی در سینما رنگ باخته و هیچ کسی نیست که به فریاد سینما و سینماگران ارزشی، متعهد و دغدغه مند برسد.

کارگردان فیلم سینمایی «چشم عقاب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما از اصالت فرهنگی مدت ها است فاصله گرفته ایم؛ راهیپمایی عظیم اربعین حسینی (ع) سیاست های جدی شیعیان را در کل جهان ترویج می کند و نوعی نمایش قدرت شیعیان در مقابل کفار است و اگر مسئول دغدغه مندی حضور داشته باشد تمام تلاش خود را به کار می برد تا سینمای دینی مجدداً احیاء شود.

آقامحمدیان با بیان اینکه در دولت دهم، ما جشنواره ای ارزشی با عنوان «میلاد سرخ» را راه اندازی کردیم که موضوع اصلی آن به مفاهیم عاشورایی و فرهنگ زندگی معصومین (ع) اختصاص داشت، یادآور شد: این جشنواره اهداف خود را به خوبی دنبال می کرد و طی ۲ دوره ای که برگزار شد توانست مأمن بسیار خوبی برای یکایک فیلمسازان ارزشی، متعهد و دیندار سینمای کشور باشد اما متأسفانه با تغییر دولت و تغییر سیاست های کلان فرهنگی این جشنواره ارزشمند تعطیل شد.

این سینماگر در همین راستا متذکر شد: متأسفانه آنچه در سینمای امروز کشور شاهد هستیم از دست دادن محتوای ارزشی و اخلاقی است؛ این در حالی است که مسئولان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران موظفند از فیلم های دینی با نگاه های سالم و اخلاقی حمایت کنند نه اینکه مانع تولید این گونه آثار گردند!

کارگردان فیلم سینمایی «راننده سفیر» با طرح این مسأله که همه ما آگاهیم که غربی ها همواره در تلاشند تا اخبار راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) را سانسور کنند اظهار داشت: چرا برخی افراد دنباله روی غربی ها شده اند؟ چرا ما در کشور جمهوری اسلامی ایران به جای آنکه از این راهپیمایی عظیم که جنبه های مختلف دینی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی دارد استفاده درست ببریم و به این مقوله بپردازیم، چشم خود را روی آن می بندیم؟ ما موظفیم انعکاس دهنده این همایش ملیونی عاشقان اباعبدالله (ع) باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه ارگان هایی که مدعی هستند بر اساس ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنند باید دوباره جشنواره ارزشمند «میلاد سرخ» را احیاء کنند گفت: این مایه شرمساری است که ما از نگاه سالمی که باید به سینما وجود داشته باشد فاصله گرفته ایم؛ این اتفاق نشأت گرفته از عداوت، ناآگاهی، کج سلیقگی، عدم آشنایی با فرهنگ عاشورایی، عدم انتخاب مدیران صحیح و... است، همه این اتفاقات دست در دست هم داده تا سینما از فرهنگ اصیل دینی و انقلابی مان دور بمانیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.