یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۹

سید علیرضا فاطمیان‌پور:

«خاتون» تلفیقی از هنر و ارزش‌های ناب است

سید علیرضا فاطمیان‌پور

سینماپرس: سیدعلیرضا فاطمیان‌پور سرپرست جدید سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نمایش «خاتون» را تلفیقی از هنر و مفاهیم ارزشی ناب دانست که به خوبی توانسته مورد اقبال مردم قرار بگیرد.

به گزارش سینماپرس، «خاتون» به کارگردانی حسین عالم بخش شب گذشته بیستم مهرماه اجرایش را در سالن اصلی پردیس تئاتر تهران به اتمام رساند.

در شب پایانی اجرای این نمایش سیدعلیرضا فاطمیان پور سرپرست جدید سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که به تازگی به این سمت منصوب شده است درباره این نمایش گفت: من خیلی سال است که حسین عالم بخش را می‌شناسم و خوشبختانه وی در عرصه تئاتر موفق و پر تلاش ظاهر شده است.

وی افزود: حقیقتا انتقال فرهنگ بدون هنر غیر ممکن است. هنر هم بدون مفاهیم ارزشی بی معنا می‌شود، تلفیقی از این ۲ اتفاقی چون نمایش «خاتون» را رقم زده است. مجموعه‌ای از هنرمندان گردهم زحمت کشیدند و طرحی برای انتقال یک مفهوم ارزشی در حوزه اشاعه فرهنگ عاشورایی درانداختند. خوشحالم که امسال میزبان این اتفاق خوب سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بوده است.

فاطمیان پور درباره رویکرد گذشته شهرداری تهران مبنی بر طرح «هنر برای همه» بیان کرد: این طرح در برابر «هنر برای هنر» است و اتفاقا استراتژدی درستی در برنامه‌های هنری، فرهنگی محسوب می شود چرا که هنر در ظرفی باید طراحی شود که یک مفهوم عمیق را به مخاطب منتقل کند. نکته دیگر در این طرح مخاطبان هدف مردم هستند؛ مردمی که توانایی دیدن این تئاتر و اثر هنری را داشته باشند. بهرحال در فضاهای تئاتری متأسفانه مسائلی چون تئاتر لاکچری باعث شد که تئاتر هم برای یک عده معدود از مردم اجرا شود.

وی اظهار کرد:‌ سازمان فرهنگی هنری برای اینکه ظرفیت زیادی در سطح شهرق و فضایی از بیت المال در اختیار دارد، سیاستی در پیش گرفته تا مردم با کمترین هزینه از این آثار بازدید کنند. بنابراین ما هم این سیاست را پیگیری خواهیم کرد و همه ظرفیت‌های خود را در خدمت آن قرار می‌دهیم. امیدواریم با کمک و مساعدت شهردار و هیات امنا، سازمان فرهنگی هنری شهرداری بتواند این طرح را به بهترین نحو در اختیار مردم قرار دهد.

وی در پایان درباره وضعیت بودجه سازمان فرهنگی هنری توضیح داد: از ماه‌ها پیش ظاهرا سازمان از تمام ظرفیت های داخلی خود برای هزینه‌هایش بهره برده و بودجه ای برای فعالیت‌هایش دریافت نکرده است، امیدواریم طبق صحبت هایی هم که با شهرداری و معاونت مالی انجام دادیم به زودی اتفاقاتی رخ دهد و سازمان به بهترین شکل شکوفا شود چون حتما این کمک می‌تواند باعث خوشنودی مردم شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.