شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴

بی توجهی به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) در تولید آثار تصویری/۶

اصغری: تولید آثاری در خصوص شعائر دینی باید اولویت اصلی سینما و تلویزیون باشد/ جایگاه مطالبات برحق قاطبه مردم در حوزه فرهنگ و هنر کجاست؟

ابراهیم اصغری

سینماپرس: ابراهیم اصغری تهیه کننده سینما گفت: تولید آثاری در خصوص شعائر دینی و مذهب تشیع باید اولویت اصلی سینما و تلویزیون باشد؛ مدیرانی که در رسانه ملی و سازمان سینمایی حضور دارند رسالت اصلی شان توجه به این مسائل است اما متأسفانه ما در اغلب اوقات شاهد هستیم که در این ایام و مناسبت ها با برگزاری های شوهای زودگذر می خواهند اثبات کنند که نسبت به این مسائل دغدغه و اهتمام جدی دارند در صورتی که اصل ماجرا اینطور نیست!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «شب حوراء» و «اشنوگل» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما باید آثار بسیاری را در خصوص مناسبت های مذهبی، دینی و تاریخی تولید کنیم، آثاری که بتوانند ماندگار شوند و نسل های آینده هم از آن بهره ببرند. مسائل ارزشمند دینی و مذهبی نیازمند تجزیه و تحلیل هنری و رسانه ای هستند و مدیران موظفند از طریق تولید آثار هنری این شعائر دینی و فرهنگ دینی را در جامعه تبیین کنند.

وی در همین راستا ادامه داد: متأسفانه طی سال های اخیر هیچ اتفاق مهم و مثبتی در خصوص توجه به دستاوردهای ارزشمند ملی و مناسبت های مذهبی و تاریخی و دینی در سینما و تلویزیون صورت نگرفته است. به عنوان مثال در هفته دفاع مقدس تلویزیون کمی یاد این دوران می افتد و چند فیلم تکراری پخش می کند؛ سینما هم که اصلاً به این مسائل بی توجه است و حتی همین فیلم های تکراری را هم در سینماها اکران نمی کند! به راستی مایه تأسف است که چرا سینمای ایران نباید هیچ اثر درخورد تأمل و جدیدی در خصوص مناسب های ملی و مذهبی داشته باشد؟

اصغری سپس خطاب به مدیران فرهنگی اظهار داشت: آقایان این شما هستید که باید سیاست گذاری کنید و از هنرمندان بخواهید که طرح ها و ایده های ارزشمند خود را به شما ارائه دهند و شما از آن طرح ها حمایت مادی و معنوی کنید؛ شما نباید فراموش کنید که بسیاری هنرمندان متعهد، انقلابی و مومن در کشور هستند که تمامی اهتمام و علاقمندی شان به این مسائل و موضوعات است و می خواهند به صورت ریشه ای به این مسائل بپردازند و شما موظفید از آن ها حمایت کنید.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو با طرح این سوأل که به راستی جایگاه مطالبات برحق قاطبه مردم و مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ و هنر کجاست تصریح کرد: مدت های مدیدی است که مردم و رهبری مطالبات برحقی را در رابطه با بسیاری از مسائل به خصوص در حوزه های فرهنگی و اقتصادی از مسئولان اجرایی و مدیران این نهادها دارند اما مسئولی پیدا نمی شود که وظیفه اش را درست انجام دهد. این مایه خفت است که مسئولانی در دستگاه ها منصوب می شوند که هیچ کاری در خصوص به ثمر رسیدن مطالبات حضرت آقا و مردم انجام نمی دهند. سوأل بنده اینجا است مسئولی که نمی تواند کار خود را درست انجام دهد و مطالبات مردم و رهبری را پاسخ بدهد چرا همچنان روی صندلی اش نشسته است و عزل نمی شود؟

تهیه کننده فیلم های سینمایی «شور شیرین» و «به کبودی یاس» در پاسخ به این سوأل که به عقیده شما مسئولان دغدغه توجه به این موضوعات را ندارند و یا عمداً نسبت به این موضوعات بی توجهی می کنند اظهار داشت: نکته اول این است که خیلی افرادی که امروزه پست های مهم فرهنگی را اشغال کرده اند این کاره نیستند اما ما نباید فراموش کنیم که برخی افراد هم برای اینکه یک سری منافع شخصی شان به خطر نیفتد حاضر نمی شوند تا از آثار دینی و ارزشی حمایت کنند.

وی در همین راستا متذکر شد: به عقیده بنده دیگر وقت آن رسیده که پیروی مطالبات مقام معظم رهبری و عامه مردم، روسای ۳ قوه نیز وارد میدان شوند و مطالبه گری جدی از دست اندرکاران فرهنگی داشته باشند. خوشبختانه مدتی است که تحولات بسیار خوبی در قوه قضائیه شکل گرفته و مردم خواهان آن هستند که این تحولات مثبت در حوزه اجرایی کشور هم شکل بگیرد.

اصغری در خاتمه اظهاراتش افزود: اگر هر کسی در هر پست و مقامی کار خود را درست انجام بدهد خود به خود همه مشکلات حل می شود. مسئولانی که در هر سمتی به کار گرفته می شوند باید بدانند که وظیفه اول و آخرشان این است که در راستای مطالبات رهبری و مردم گام بردارند؛ مردم ما همگی مومن و معتقد هستند و اگر در خصوص مسأله مهمی مانند پیاده روی عظیم اربعین حسینی (ع) فیلمی تولید شود با جان و دل از آن استقبال می کنند. تولید این گونه آثار در سینما حمایت از سینمای استراتژیک است که مسئولان سینمای کشور باید آن را در اولویت کارهای شان قرار دهند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.