یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳

در شبکه چهار سیما؛

استاد توفیق سبحانی در «پرده گشا،رازنما»

توفیق سبحانی

سینماپرس: مستند «پرده گشا،رازنما» از مجموعه «حکایت دل» یکشنبه ۲۱ مهرماه ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

به گزارش سینماپرس، فیلم مستند «پرده گشا، رازنما» که به بررسی زندگی و افکار «توفیق سبحانی» از استادان زبان و ادبیات فارسی و مولاناپژوه بزرگ ایران پرداخته است، روز یکشنبه در قالب برنامه «حکایت دل» از شبکه چهار سیما پخش می شود.
دکتر توفیق سبحانی از فرهیختگان معاصر درزمینه زبان وادبیات فارسی درسال ۱۳۱۷ شمسی در تبریز به دنیا آمد. وی پس از اخذ فوق لیسانس دبیری از دانشگاه تهران به ترکیه سفر کرد و با شرکت در امتحان ورودی دوره ی دکتری دانشگاه استانبول در رشته ی عربی و فارسی آن دانشگاه پذیرفته شد و در سال ۱۹۷۴ میلادی به دریافت درجه ی دکتری نایل آمد. او نایب رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی بوده و به تدریس زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه مشغول می‌باشد. کتاب «مولانا جلال الدین، زندگانی، فلسفه، آثار گزیده‌ای از آنها» ترجمه ی توفیق سبحانی، در دوره ی سوم کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان کتاب سال برگزیده شد.
«حکایت دل» به تهیه کنندگی علیرضا حسینی و کارگردانی بیژن شکرریز، در قالب ۲۰ قسمت مستند از زندگینامه، پرتره علمی و حرفه‌ای اساتید فاخر و مشاهیر معاصر کشور، یکشنبه ها  ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما پخش و روز بعد ساعت ۱۴ بازپخش می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.