شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴

با حضور رئیس رسانه ملی؛

سنگین‌ترین پروژه داوود میرباقری آغاز شد

داوود میرباقری در دیدار رئیس مجلس با رئیس صداوسیما و جمعی از کارگردانان

سینماپرس: داوود میرباقری کارگردان سریال سلمان فارسی از این اثر به عنوان سنگین‌ترین پروژه خود یاد کرد.

به گزارش سینماپرس، عبدالعلی علی عسکری در بازدید از کارگاه های پیش تولید سریال سلمان فارسی که امروز ۲۰ مهر صورت گرفت، گفت: سال‌ها قبل، آقای میرباقری در پشت صحنه سریال مختارنامه، بخش هایی از فیلمنامه سریال سلمان را برای من بازگو کرد و افسوس خوردم که چرا با این همه پژوهش، سریال ساخته نمی‌شود.

وی ابراز خرسندی کرد: بعد از وقفه پیش آمده به علت مشکلات مدیریتی، ساخت این سریال با لطف خدا و همت دوستان در این دوره، با قدرت آغاز شده است. بازسازی شخصیت سلمان در عصر امروز نیز نمادی از هدایت بشر به سوی حقیقت و فراهم‌کننده زمینه برای جذب تشنگان حقیقت و در نهایت ظهور حضرت حجت است.

علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به گنجاندن واقعه غدیر در سریال سلمان اظهار کرد: سلمان، اندیشمند فعال ایرانی و در جستجوی حقیقت بود و در نهایت به آن رسید ان شالله این سریال هم بتواند به جستجوگران حقیقت کمک کند.

مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی هم با بیان اینکه در یک دهه اخیر به علت مشکلات متعدد برای ساخت سریال های الف ویژه، دچار مشکل بوده ایم، گفت: این دست سریال ها، قله سریال سازی اند که حرکت آنها نشانه سلامت صنعت سریال سازی ماست.

وی با اشاره به اینکه ساخت سریال سلمان فارسی با وجود همه مشکلات مالی با حمایت جدی علی عسکری به راه افتاد، نوید داد این سریال از نظر پیش تولید از همه سریال های الف ویژه ای که تاکنون ساخته شده، کامل تر است.

میرباقری تاکید کرد: سریال سلمان فارسی برآیند همه نکات مدنظر ما اعم از دین و تاریخ و ...است.

داوود میرباقری، کارگردان و نویسنده سریال سلمان فارسی هم با اشاره به جایگاه رفیع سلمان، این سریال را پروژه ای بسیار راهبردی و مهم برای ترویج نگاه و تفکر مذهبی نظام اسلامی معرفی کرد و گفت امیدواریم با برنامه ریزی دقیق و دغدغه مند، بتوانیم منطق مستحکم خودمان را به صورت دراماتیزه و جذاب برای بخشی از جهان با قدرت منتقل کنیم. کار خیلی سنگین است اما ان شالله با استمرار حمایت ها امیدواریم به نتیجه مطلوب برسیم.

علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما به همراه جمعی از مدیران سازمان مانند مرتضی میرباقری معاون سیما، حسین کرمی رئیس مرکزسیمافیلم، مجید زین العابدین مدیر شبکه یک سیما و ... با حضور در شهرک سینمایی تلویزیونی ایران(غزالی) از نزدیک در جریان روند پیش تولید سریال سلمان فارسی قرار گرفت. در این دیدار که سه ساعت به طول انجامید از نه کارگاه که حدود ۲۰۰ نفر در آن مشغول کارند، بازدید به عمل آمد. ضمن اینکه رئیس سازمان دستورات لازم برای در اختیار قراردادن فضای مناسب و کافی به بخش های تولیدی سریال سلمان فارسی را صادر کرد.   علی عسکری با غرس یک بوته گل رز، آغاز ساخت دکور کلیسای دمشق در محوطه شهرک غزالی را هم کلید زد.

این کلیسا بعد از تصویربرداری‌های مرتبط با تغییراتی به عنوان لوکیشن مسجد اموی مورد استفاده قرارخواهد گرفت و می‌توان از آن برای بعد از سریال سلمان فارسی هم استفاده کرد.

علی‌ عسکری بعد از پایان این بازدید سه ساعته در مصاحبه‌ای اعلام کرد: کارهای پیش تولید سریال از یکسال پیش شروع شده و برغم کمبودهای مالی طبق برنامه‌ریزی به پیش می‌رود و ان‌شاءالله تا آخر پاییز امسال شاهد آغاز تصویربرداری در جزیره قشم خواهیم بود.

رئیس رسانه ملی افزود : طبق اعلام گروه تولید تاکنون با بیش از یکصد بازیگر رده‌های یک تا سه این سریال قرارداد بسته شده است و آن‌ها مشغول تمرین‌های خود هستند.

داوود میرباقری کارگردان این سریال هم با ابراز رضایت از روند پیش تولید سلمان فارسی گفت: تاکنون چنین پروژه سنگینی برای عرصه سریال‌سازی تلویزیونی نداشته‌ایم و به همین علت سعی‌ می‌کنیم تجارب بدست آمده در این مسیر را دقیق و به درستی محافظت کرده و منتقل کنیم.

کارگردان سریال سلمان فارسی همچنین از مشخص شدن بازیگران اصلی سریال خبر داد و گفت: آقای شجاع نوری برای نقش میانسالی و کهنسالی سلمان فارسی انتخاب و قرارداد نهایی با وی تنظیم شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.