شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴

ورود آلفونسوکوارون به جنگ سرویس‌های آنلاین

برنده اسکار در خدمت کمپانی اپل

آلفونسو كوآرون

سینماپرس: کارگردان موفق مکزیکی قرارداد کلی چند ساله با کمپانی «اپل» امضا کرد تا برای این کمپانی به تولید نامحدود دست بزند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، برمبنای قراردادی که آلفونسو کوارون کارگردان برنده اسکار با کمپانی اپل بسته، امتیاز ساخت پروژه‌های تلویزیونی به ویژه برای سرویس استریم اپل که به‌زودی با عنوان «اپل تی‌وی پلاس» به راه می‌افتد را کسب کرده است.

در این راه گابریلا رودریگز همکار طولانی مدت کوارون از کمپانی تولیدشان در لندن این برنامه تولید را پی می‌گیرد.

این در حالی است که کوارون به همکاری خود با کمپانی «Anonymous Content» نیز ادامه می‌دهد و می‌تواند با دیگران نیز در تولید برنامه همکاری کند.

کوارون که بیشتر بر سینما متمرکز بوده در تولید «باور کن» درامی برای ان‌بی‌سی همکاری کرده بود که سال ۲۰۱۴ یک فصل آن روی آنتن رفت. او همچنین نویسندگی و کارگردانی سریالی برای تلویزیون مکزیک را هم انجام داده بود. سال ۲۰۱۷ هم اعلام شد که او قصد دارد یک سریال ترسناک با عنوان «عروج» بسازد.

جدیدترین فیلم کوارون فیلم تحسین شده «رُما» بود که او هم نویسنده، هم کارگردان، تهیه کننده، تدوین‌گر و فیلمبردار آن بود. این فیلم سه اسکار برد که شامل اسکار بهترین فیلم خارجی زبان، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمبرداری بود. او ۶ نامزدی اسکار در طول دوران کاری‌اش کسب کرده و ۳ مورد را دریافت کرده است. ۳ نامزدی دیگر او ۲ مورد دیگر برای «رُما» و یکی دیگر برای بهترین کارگردانی برای «جاذبه» بود.

این قرارداد یکی از چند قرارداد کلی است که اپل تاکنون امضا کرده است. کری اِرین، جاستین لین و جیسون کاتیمس دیگر تهیه‌کنندگانی هستند که اپل پیشتر با آن‌ها قرارداد کلی چندساله برای تولید امضا کرده است. این کمپانی یک قرارداد کلی نیز با اپرا وینفری دارد که برمبنای آن اپرا سریال «کلوپ کتاب اپرا» و مستندهایی درباره موضوعات مختلف را برای این کمپانی تولید می‌کند.

این بخشی از رابطه‌ای است که از آن به عنوان جنگ بین سرویس‌های استریم یا نمایش آنلاین یاد می‌شود که بین اپل، نت‌فلیکس، آمازون و استودیوهای اصلی برای تولید در جریان است.

نت فلیکس نیز اخیرا قراردادی با تولید کنندگان «بازی تاج و تخت» امضا کرد تا ظرف چند سال به تولید برای این شبکه بپردازند. جی‌جی آبرامز نیز چنین قراردادی را اخیرا با وارنر میدیا امضا کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.