جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳

توسط علی دارابی؛

راهبردهای رسانه ملی در ایام منتهی به انتخابات مشخص شد

صدا و سیما

سینماپرس: معاون امور استان‌های صداوسیما از فراهم‌سازی زمینه‌های حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات به عنوان مهمترین راهبرد رسانه ملی نام برد.

به گزارش سینماپرس، علی دارابی معاون امور استان‌های صدا و سیما در پنجمین نشست رشد و تعالی مراکز استان های صدا و سیما با اشاره به اولویت‌های مراکز در نیمه دوم سال جاری اظهار کرد: برنامه‌ریزی و اقدام بایسته برای راهپیمایی بزرگ اربعین، ایجاد شادی و نشاط در قاب تلویزیون و برنامه‌های رادیو بعد از محرم و صفر و اهتمام نسبت به مناسبت‌های پیش رو از جمله انتخابات اسفندماه، از جمله این اولویت‌ها هستند. ضمن اینکه  کنداکتور پخش در نیمه دوم سال باید تغییرات محسوسی داشته باشد، تولید، تامین و پخش در مراکز باید بسیج شوند و بهترین و جذاب‌ترین‌ها را روانه آنتن کنند.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با بیان اینکه مدیران کل باید به طور ویژه برای تحقق این مهم وقت بگذارند، گفت: مناسبت‌های مختلفی را پیش رو داریم از جمله یوم الله ۱۳ آبان، دهه فجر و یوم الله ۲۲ بهمن (راهپیمایی بزرگ) و مناسبت‌هایی از این دست که باید با برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه وارد کنداکتور شوند. لازم است شبکه‌های استانی به تبیین ویژگی‌های نامزدهای اصلح از دیدگاه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بپردازند.

دارابی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای نوروز ۹۹ گفت: تعطیلات نوروز وقت بسیار مناسب برای گوش کردن رادیو و تماشای تلویزیون است؛ همه مراکز باید برنامه‌های خود را ارائه دهند و سیمای استان‌ها و رادیو هماهنگی لازم را انجام دهند. از سوی دیگر موضوع رونق تولید باید دست برتر را در برنامه‌ها بگیرد و برای این منظور توجه به مواردی همچون معرفی کارآفرینان و مجاهدان عرصه اقتصادی یک وظیفه است.
وی تصریح کرد: شبکه های استانی باید زبان مردم باشند و برای گره‌گشایی و پیگیری مشکلات آنها پیشگام شوند.

معاون امور استان‌های صدا و سیما افزود: از جمله مأموریت‌های راهبردی مراکز، اهتمام نسبت به بیانه گام دوم است و برای این منظور ستاد آن باید منظم تشکیل شود. برنامه‌ها در رادیو و تلویزیون و فضای مجازی تولید و پخش و گزارش آن مستمر ارسال شود.

دارابی با اشاره به لزوم تشکیل و فعالیت جدی شورای صیانت از زبان و ادب فارسی در مراکز خاطرنشان کرد: این کار خیلی مهم است و از مطالبات رهبری معظم انقلاب اسلامی است، در ستاد شورای آن تشکیل شده است؛ در مراکز این ستاد را تشکیل دهید و در طول سال باید این کار دنبال شود. تولید مشترک مراکز مرزی با کشورهای همسایه و تولیدات مشترک استان‌های همجوار و هم اقلیم و هم زبان و دارای مشترکات فراوان برای جریان‌سازی و تاثیرگذاری برنامه‌ها به خصوص در حوزه آسیب‌های اجتماعی، محیط زیست یک اصل است که این پروژه در سیمای استان‌ها و صدا نیاز به مدیریت ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: زبان رسانه را باید متناسب با مخاطب تغییر دهید؛ زبان رادیو و تلویزیون متعلق به نسل جوان و جامعه است. تغییرات نسلی و مطالبات آنها را پیگیری کنید. جوانان، زنان، طبقه متوسط شهری سه موتور محرکه تحولات اجتماعی هستند که برای این قشر باید برنامه‌سازی خلافانه کنید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.