چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳

در مراسم سپاس از تلاشگران جشنواره کودک مطرح شد؛

عوامل جشنواره، سرمایه های جشنواره هستند

آیین سپاس از تلاشگران جشنواره کودک

سینماپرس: دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: بسیار خوشحالم که همزمان با روز جهانی کودک، از تلاشگران جشنواره ای تقدیر شد که مختص به فیلم‌های کودکان و نوجوانان است.

به گزارش سینماپرس، علیرضا تابش در آیین تجلیل از تلاشگران سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با بیان اینکه روز جهانی کودک در کشورهای مختلف برگزار می‌شود، ادامه داد: در عرصه فرهنگ و هنر ایران، نهادهای مختلفی با همراهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان روز جهانی کودکان را گرامی می‌دارند و اصفهان به عنوان پایگاه سینمای کودک و میزبان اصلی جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوان فعالیت‌های ارزشمندی را برای گردهمایی فیلمسازان در عرصه ملی و بین‌المللی انجام داده است.

وی افزود: هر سال شاهد حضور پر شورتر فیلمسازان در جشنواره بوده‌ایم و امید داریم در دوره‌های بعدی جشنواره، فیلمسازان کودک و نوجوان حضور فعال‌تر داشته و فیلم‌های بیشتری برای کودکان ایران و جهان بسازند.

دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه امسال، خبرنگاران نوجوان مهارت، جسارت و سواد رسانه‌ای خود را در جشنواره به نمایش گذاشتند، تصریح کرد: بدون شک این سرمایه برای جشنواره باقی می ماند و اثرات خود را در سال‌های آینده نشان خواهد داد. برای هنرمندان صاحب اثر در جشنواره، نوع پرسش‌ها، سطح سواد و دانش خبرنگاران نوجوان، جالب و قابل تقدیر بود و این سرمایه ای ارزشمند برای جشنواره کودک است.

تابش با اشاره به حضور فعال خبرنگاران نوجوان، در جشنواره امسال تصریح کرد: خبرنگاران نوجوان با حضور پویای خود در نشست رسانه ای فیلم‌ها، سوالاتی را مطرح می‌کردند که نشان دهنده سواد سینمایی و اطلاعات بالای آن ها داشت و این تلاش ها جای تقدیر دارد.

وی همچنین با اشاره به آمار بالای اعضای باشگاه مخاطبان نسبت به سال قبل، گفت: در باشگاه داوطلبان جشنواره امسال رکورد جدیدی ثبت شد که نشان از استقبال نیروهای داوطلب برای همکاری در بخش های مختلف جشنواره فیلم کودک دارد.

تابش افزود: همکاران ما در دبیرخانه جشنواره با اعتقاد راسخ به زمینه سازی حضور توانخوهان در جشنواره، تلاش کردند تا تعداد افراد دارای معلولیت، با هماهنگی انجمن‌ها و سمن‌های توانخواهان برای اولین بار از تماشای فیلم‌های جشنواره بهره‌مند شوند.

تابش حضور کودکان و نوجوانان همراه با خانواده هایشان در جشنواره را یک سرمایه دانست و گفت: جذب حداکثری مخاطبان جشنواره امسال دستاوردی ارزشمند برای برگزار کنندگان این رویداد است و به یاری خدا و همت مسئولان شهری اصفهان و هنرمندان، ستاد و دبیرخانه جشنواره در طول سال فعال خواهد بود.

همچنین قدرت اله نوروزی، شهردار اصفهان در این مراسم گفت: هفته ملی و روز جهانی کودک را تبریک می گویم. مجموع تلاش هایی که برای برگزاری سی و دومین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان انجام شد، منجر به برپایی یک جشنواره ارزشمند در اصفهان شد.

وی افزود: غیر از تشکر از همه عوامل و دست اندرکاران اجرایی این جشنواره در هر سطح و هر جایگاه، تشکر اصلی را از مخاطبان جشنواره، شهروندان و کسانی دارم که به سینماها آمدند و به جشنواره رونق دادند. بدون حضور آن ها این جشنواره معنا نداشت.

وی با اشاره به سرمایه های انسانی این جشنواره افزود: در این جشنواره کسانی بودند که بدون هیچ چشمداشتی به یاری ما آمدند و در قالب باشگاه مخاطبان جشنواره، کار را به پیش بردند. از اعضای این باشگاه هم تشکری ویژه دارم.

وی ادامه داد: اصفهان شهر دوستدار کودک است و تلاش می کند هر چه بهتر و بیشتر به شاخصه های شهر دوستدار کودک نزدیک شود. همه باید به تحقق این شاخصه ها کمک کنیم. همه دستگاه ها و همه شهروندان باید کمک کنند. چراکه اگر شهری دوستدار کودک باشد، یقینا برای همه اقشار و شهروندانش، ایمن و آرام و با نشاط و زیست پذیر است.

یاران جانی جشنواره

همچنین ایمان حجتی، مدیر اجرایی این جشنواره با خوانش شعری منسوب به مولانا، عوامل اجرایی جشنواره را «یاران جانی» جشنواره خواند و گفت: این افراد یاران جانی جشنواره، اصفهان و سینما بودند و سرمایه‌های ما هستند

وی با اشاره به راه اندازی مرکز اسناد جشنواره برای اولین بار، گفت: اسناد این جشنواره سی و دو ساله، هویت این جشنواره است. از همین جا از همه افراد می خواهم در این راه به ما کمک کنند و اسناد و آرشیو خود را در اختیار مرکز اسناد جشنواره قرار داده و ما را در تکمیل آن راهنمایی کنند.

در پایان این مراسم از مدیران و اعضای کمیته های مختلف، دست اندرکاران و عوامل اجرایی جشنواره تقدیر شد.

همچنین پژمان بازغی و محمد سلوکی، مجری های افتتاحیه و اختتامیه جشنواره از طریق پیام ویدیویی با دست اندرکاران جشنواره صحبت و از عوامل جشنواره و مردم اصفهان تشکر کردند. گفتنی است آیین سپاس از دست اندرکاران و عوامل اجرایی جشنواره، پس از هفت سال برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.