چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳

غلامرضا فرجی:

سرگروه های سینمایی موظف به اکران یک فیلم کودک و نوجوان هستند

غلامرضا فرجی

سینماپرس: سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت:سرگروه‌هایی که تا کنون فیلم‌های حوزه کودک و نوجوان خود را اکران نکردند، هفته آینده اقدام به معرفی و ثبت می‌کنند.

به گزارش سینماپرس، اکران ضعیف حوزه سینمای کودک و نوجوان به جایی رسید که راهکارهایی برای خروج از این وضعیت ارائه شد که یکی از آن‌ها اکران حداقل یک فیلم در طول سال توسط هر سرگروه سینمایی است.

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش بیست و هفتم شهریور امسال در گفت و گویی با باشگاه خبرنگاران جوان، به جزئیات این مصوبه و اجرای آن اشاره کرد و گفت: «از ابتدای سال ۹۸ تنها چند سینما برای اکران فیلم‌های کودک اقدام کرده‌اند. سینما فرهنگ فیلم‌های «پیشونی سفید ۳» و «تپلی و من» را اکران کرده است و سینما استقلال، اکران فیلم «منطقه پرواز ممنوع» و سینما زندگی اکران فیلم «تورنادو» را در برنامه دارد. همچنین سینما آزادی اعلام کرده قصد اکران انیمیشن «بنیامین» را دارد، اما تاکنون سینماهای آستارا، باغ کتاب و ایران قراردادهای فیلم کودک و نوجوان خود را ارائه نداده‌اند.»

حالا با گذشت تقریبا یک ماه از این گفت و گو و ورود به نیمه دوم سال، مصاحبه دیگری با فرجی انجام دادیم که گفت: «سرگروه‌هایی که اقدام به ثبت فیلم‌های حوزه کودک و نوجوان نکرده اند، هفته آینده این کار را انجام خواهند داد».

طبق قانون جدید، سرگروه‌های سینمایی موظف به اکران حداقل یک فیلم کودک و نوجوان در طول سال هستند در غیر این صورت تخلف کرده و با اجرای قانون مواجه خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.