چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳

بی توجهی به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) در تولید آثار تصویری/۱

سیدزاده: عرصه فرهنگ و هنر در محاصره و تصرف طاغوت است/ کسانی که درکی از عاشورا ندارند از تولید فیلم های مرتبط با این موضوع حمایت نمی کنند

سید سعید سید زاده

سینماپرس: سیدسعید سیدزاده تهیه کننده سینما در آستانه اربعین حسینی (ع) گفت: عرصه فرهنگ و هنر امروزه در محاصره و تصرف نزدیک به کامل طاغوت و شیطان است و همه به فکر حفظ میز و صندلی های شان هستند و تنها در راستای منافع شخصی شان فعالیت می کنند نه آنچه به نفع جامعه، تقویت و هویت دینی و ملی است!

تهیه کننده فیلم سینمایی «مرزی برای زندگی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مسأله بی توجهی به موضوعات دینی ریشه تاریخی دارد. همانطور که با نیم نگاهی به تاریخ متوجه می شویم که ائمه اطهار (ع) مظلوم واقع شده اند، امروزه هم آثار فرهنگی و هنری مرتبط با دین و بزرگان دین مظلوم واقع می شوند.

وی سپس با بیان اینکه  واضح است کسانی که درکی از قیام امام حسین (ع) و عاشورا ندارند از تولید فیلم های مرتبط با این موضوع حمایت نمی کنند تصریح کرد:چگونه انتظار داریم  امروز کسانی که اصلاً درکی از عاشورا ندارند در خصوص عاشورا بیندیشند و دغدغه داشته باشند و بخواهند در خصوص خط امام حسین (ع) و در راه اربعین قدم بردارند؟ مشکل عمده ما در هر زمینه ای از اقتصاد و سیاست گرفته تا فرهنگ و هنر عدم بصیرت و عدم شناخت کافی مدیران است.

سیدزاده در همین راستا خاطرنشان کرد: وقتی مسئولان مربوطه دغدغه شان حفظ میز و صندلی شان است دغدغه های دیگر برایشان پوچ و فرعی است و نه فقط مسأله قیام امام حسین (ع) و اربعین که نسبت به مسائل مهم دیگر هم بی مهری می کنند. وقتی مسائل شخصی اولویت اصلی مسئولان باشد و آن ها خودرأی باشد معلوم است که وضعیت چنین می شود!

این سینماگر سپس با انتقاد شدید از اوضاع فرهنگی کشور اظهار داشت: متأسفانه عرصه فرهنگ جایی شده که نمی توانیم انتظار عمل خوب در آن داشته باشیم. امروزه هر اتفاق نامبارکی در این عرصه باورپذیر شده چرا که انتظار دیگری از مسئولان فرهنگی نمی توانیم داشته باشیم چون این حوزه مهم را  رها کردند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «زیباتر از زندگی» متذکر شد: الآن نزدیک به ۷ سال است بنده می خواهم در حوزه مقاومت اثری تولید کنم در راستای همانکه مقام معظم رهبری تأکید کردند ما باید در رابطه با مظلومیت مردم منطقه آثاری را به تصویر بکشیم، اما در این ۷ سال هرچه بلا بود بر سر من آوردند! آن ها ما و فیلمنامه های مان را رد می کنند چون با تفکرات شان همخوانی ندارد، آن ها با تفکرات انقلابی بیگانه اند.

وی سپس با تأکید بر اینکه گر حرف از اربعین باعث شود آقایان یک صندلی بالاتر بنشینند برای تولید این آثار سر و دست می شکنند گفت: اگر منافع شخصی شان نباشد هیچ کس راضی نیست راجع به مسائل مهم دینی و تاریخی کمترین قدمی بردارد. من بارها با چشم خودم شاهد بوده ام افرادی که می خواهند در همین رابطه مستند تولید کنند خون به جگر می شوند. الآن همه چیز در سینما دسته بندی و گروه بندی شده و تا کسی در گروه و گنگ خاصی نباشد امکان کار ندارد!

سیدزاده در ادامه این گفتگو با بیان اینکه من فقط امیدوارم خدا به داد اسلام و انقلاب و مسلمین و فرهنگ اسلامی برسد اظهار داشت: افسوس که دیگر چیزی به عنوان فرهنگ در کشور ما باقی نمانده و آن را به یغما برده اند.

این تهیه کننده در پایان اظهاراتش افزود: پیاده روی عظیم اربعین حسینی (ع) اتفاق نادری است که تاکنون در دنیا مشابه آن رخ نداده و حتی مناسک حج هم از نظر تعدد و تکثر جمعیت به پای این واقعه نمی رسد و به همین علت است که شاخک های غربی ها و آمریکایی ها روی این اتفاق مهم تیز شده است؛ ما در این وانفسا نباید دست روی دست بگذاریم و در خصوص این همایش عظیم هیچ کاری انجام ندهیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.