چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷

با هدف ایجاد همگرایی؛

معاونان فضای مجازی مراکز استانی صداوسیما گرد هم آمدند

گردهمایی معاونان فضای مجازی مراکز استانی صداوسیما

سینماپرس: معاونان فضای مجازی مراکز استانی صداوسیما طی یک گردهمایی از برنامه های این معاونت برای فضای مجازی و رویکردهای این معاونت سخن گفتند.

به گزارش سینماپرس، با هدف ایجاد همگرایی و بهبود تعامل میان دست اندرکاران فضای مجازی رسانه ملی، گردهمایی معاونان فضای مجازی استان‌ها به میزبانی معاونت فضای مجازی طی روزهای ۹ تا ۱۱ مهر ماه در مجتمع آموزشی -رفاهی زیباکنار برگزارشد.

محمد شریفخانی در روز نخست این گردهمایی، اقدامات و شرایط فعالیت در این فضا و برنامه‌های پیش روی معاونت را تبیین و اظهار کرد: ایجاد پایگاه مخاطب حداکثری به عنوان مهم ترین و یگانه هدف مورد انتظار از فضای مجازی صداوسیما در سال جاری است و شاخصی برای بازتاب میزان محتوای مصرف شده رسانه ملی در فضای مجازی و میزان اثرگذاری آن بر مخاطبان آن سازمان است.

معاون فضای مجازی در ادامه ضمن یادآوری این نکته که در اختیار گرفتن مخاطب در فضای مجازی از طریق هر دو لایه محتوا و سرویس امکان پذیر است، تاکید کرد: به جهت تسلط و مزیت برتر حوزه استانها در لایه محتوا مناسب است که معاونان فضای مجازی اقدامات موردنیاز جهت جذب مخاطب در لایه سرویس را به حوزه ستاد تفویض کرده و تمرکز خود را روی ارتقای کیفی محتوا علی الخصوص محتوای بومی داشته باشند. در این راستا توجه به نیازهای مخاطب استانی، لهجه و اولویت‌های منطقه ای بایستی همواره مدنظر فعالیت‌های تولید محتوا قرار گیرد.

وی در این نشست توسعه شبکه توزیع رسانه ملی در فضای مجازی با مشارکت ظرفیت‌های بومی و استانی را از دیگر خط مشی‌های معاونت فضای مجازی معرفی کرد و تدوین آیین نامه‌های همکاری با این کانال‌های همکار را جزو برنامه‌های مورد انتظار از نمایندگان فضای مجازی استانها دانست.

شریفخانی ضمن تعیین «مخاطب در دسترس» به عنوان یک شاخص ارزیابی خواستار توجه ویژه به مقوله استعدادیابی استانی شد.

همچنین در نشست بعدازظهر سه شنبه ۹ مهرماه غلامرضا نوری قائم مقام معاونت فضای مجازی به تحلیل وضعیت کنونی کشور با تاکید بر حوزه فضای مجازی پرداخت و گفت: تغییر مدل حکمرانی در دنیا را به عنوان یکی از اساسی ترین تغییرات منتج از فضای مجازی می‌توان نام برد.

نوری با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری (مد ظله) که تمدن اسلامی را به عنوان آخرین مرحله از مراحل پنجگانه تکامل اسلامی معرفی فرموده اند، اظهار کرد: فضای مجازی در مقام فرصت می‌تواند راه رسیدن به تمدن اسلامی را کوتاه کند و لذا طریق عملکرد ما در راستای بهره برداری حداکثری از فرصت پیش آمده ضروری است.

در نشست صبح ۱۰ مهرماه نیز علی دارابی معاون امور استان‌ها به ارائه بایسته‌های فعالیت در حوزه فضای مجازی استانها با محوریت آینده پژوهی انقلاب اسلامی، رسانه و فضای مجازی پرداخته و در ادامه اداره کل تحقیق و توسعه سرویس و محتوا به معرفی پلتفرم مشترک فضای مجازی رسانه ملی و چارچوب نوین همکاری معاونان فضای مجازی استانها با معاونت فضای مجازی پرداخت.

در ادامه روز دوم نیز تعدادی از مراکز برگزیده استان‌ها به معرفی دستاوردهای خود اقدام کردند. همچنین در نشست روز نخست پس از معاونان فضای مجازی، از استان‌های گلستان، مازندران، فارس، آبادان، لرستان، کرمانشاه، خوزستان و قزوین که در واقعه دلخراش سیل بهاری فعالیت چشمگیر و ارزنده ای داشتند توسط معاون فضای مجازی تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.