چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱

چهارشنبه۱۷ مهر؛

«اقیانوس پشت پنجره» روی پرده اکران فارابی می‌رود

فیلم اقیانوس پشت پنجره

سینماپرس: فیلم «اقیانوس پشت پنجره» به کارگردانی بابک نبی‌زاده از تازه‌ترین تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت هفته ملی کودک در عصر روز چهارشنبه ۱۷ مهر در بنیاد سینمایی فارابی به نمایش در می‌آید.

به گزارش سینماپرس، این فیلم قرار است  در ساعت ۱۷ روز چهارشنبه در سالن زنده‌یاد عباس کیارستمی در بنیاد سینمایی فارابی به نمایش گذاشته شود.

فیلم «اقیانوس پشت پنجره» داستان برهان، نوجوان باهوش روستایی در جزیره‌ای دورافتاده و بسیار زیبا است که مردم در آن به سختی زندگی می‌کنند. او گروهی را جمع می‌کند، به نقاط دیدنی جزیره می‌رود و برای گردشگران خارجی موسیقی و نمایش اجرا می‌کند. زندگی رونق می‌گیرد و گردشگران بیشتری به جزیره می‌آیند اما یک مشکل بزرگ در راه است... ت.

این فیلم که برای نخستین بار در سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به نمایش درآمد، توانست از این جشنواره جوایز پروانه زرین بهترین فیلم نوجوان، جایزه اصلی یونیسف (صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد)، دیپلم افتخار بهترین بازیگر، جایزه‌ بهترین فیلم جلوگاه امید از مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودکان در امور بین‌الملل، جایزه‌ بهترین فیلم بخش جلوگاه امید از سوی شهردار اصفهان و جایزه بهترین بازیگر از سوی سازمان حمل و نقل شهری اصفهان را کسب کند.

بابک نبی‌زاده ساخت ۷ فیلم کوتاه مستند و داستانی را در کارنامه کاری خود دارد و تاکنون موفق به دریافت جوایز متعدد داخلی و بین‌المللی از جمله جایزه «مصطفی عقاد» بهترین فیلم از جشنواره اینسایت انگلیس، جایزه هیأت داوران جشنواره رلیجن تودی ایتالیا، جایزه بهترین فیلم جشنواره جنگ و صلح روسیه و جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلم‌برداری از جشنواره اربیل عراق با فیلم‌های کوتاه «دست خالی، دل پر»، «روشنایی در پوتین» و «جال خالی من» شده است.

عوامل فیلم سینمایی «اقیانوس پشت پنجره» عبارتند از: تهیه‌کننده سید جلال چاوشیان، نویسنده و کارگردان: بابک نبی‌زاده، مدیرتولید و برنامه‌ریزی: مهدی مددکار، مدیر فیلمبرداری: حمید مهرافروز، طراح صحنه و لباس: مجید علی‌اسلام، مدیر صدابرداری: جعفر علیان، صداگذار: حسین قورچیان، برنامه‌ریز: محمد حمیدی، طراح چهره‌پردازی: داریوش صالحیان، دستیار اول کارگردان: حامد نوبری، پشتیبانی تولید: محمد حبیبی، پشتیبانی تولید هرمزگان: یوسف رنجبر و رضا مهرانی، مدیر تدارکات: امیر فراهانی، بازیگران: حدیثه کرمی، محمد آزادی، مهران مظفری، جعفر قاسمی، حسن ذاکری، بهرام کمیجانی، امیر قویدل، یوسف رنجبر، غلام رنجبر و محمد سلیمی.

این فیلم ۵۷ بازیگر اصلی و فرعی دارد که بجز سه نفر از بازیگران تئاتر تهران، بقیه از شهرهای میناب و جزیره‌ی قشم انتخاب شده‌اند.

هفته سینمای کودک از برنامه‌های هفته ملی کودک است که با نمایش فیلم‌های منتخب جشنواره فیلم کودک اصفهان از روز شنبه تا پنج‌شنبه ۱۳ تا ۱۸ مهر در بنیاد سینمایی فارابی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.