دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵

آزاد محمدی گفت:

«با من حرف بزن» از ایجاد فضای گفتگو بین خانواده می گوید

فیلم با من حرف بزن

سینماپرس: کارگردان تله فیلم از ویژگی های این فیلم که به فضای زندگی و روحیات دختران نوجوان و معضلات آنها می پردازد، سخن گفت.

به گزارش سینماپرس، آزاد محمدی کارگردان فیلم «با من حرف بزن» که در قالب جشنواره فیلم پلیس، دوشنبه ۱۵ مهر از شبکه سه سیما پخش می شود درباره ویژگی های این فیلم به مهر گفت: ویژگی این فیلم حرف زدن از نیاز به ایجاد فضای گفتگو بین خانواده هاست. در جامعه ما این وجه کمرنگ شده و دچار نقصان است؛ اینکه لازم است اعضای خانواده گفتگویی واقعی درباره خودشان، احساسات و تفکراتشان داشته باشند.

وی ادامه داد: نوجوان باید بتواند بگوید چه چیزهایی او را غمگین یا شاد می کند اما خانواده ها این موضوعات را در جامعه ما جدی نمی گیرند و در نهایت همین می شود که در این سن هم ممکن است آمار اختلالات منتهی به وقوع جرم یا حتی اختلالاتی که خشم و افسردگی مزمن به وجود می آورد، رخ بدهد.

وی یادآور شد: در این فیلم ما تمام تلاشمان را کردیم که ذره بین را دست بگیریم و این واقعیت و لزوم را برای خانواده ها نمایش دهیم و روشنگری کنیم، البته اینکه چقدر موفق هستیم را نمی دانم اما امیدوارم بعداز تماشای این فیلم برای خانواده هایی که فرزندانی در سنین نوجوانی دارند یک جرقه به وجود بیاید.

محمدی درباره سوژه فیلم خود که به روایت قصه ای عجیب در یک مدرسه دخترانه می پردازد، توضیح داد: در ابتدا برای خود من به عنوان کارگردان جالب بود که نیروی انتظامی بخش زیادی از فعالیت هایش در حوزه امنیت اجتماعی و روانی برای خانواده هاست که خیلی معرفی نشده و مغفول مانده است و در این فیلم سعی کردیم روی این بعد کار کنیم. نیروی انتظامی در این قضیه کنار ما ایستاد تا این قصه مطرح بشود و در جامعه این فضای ارتباط بین خانواده ها را بیشتر کند. ابعاد مددکاری اجتماعی و مشاوره ای هم که در این فیلم پررنگ است به همین دلیل است.

وی یادآور شد: معتقدم می توان هر موضوع و آسیبی را مطرح کرد اما شکل مطرح کردنش مهم است. مثلا اگر موضوع خشونت است از طریق بازتولید خشونت این اتفاق نیفتد یا هر نقدی که ممکن است فیلمساز بخواهد به عنوان چشم مردم منتقل کند به شرطی باشد که منجر به شکستن حدودهای مردم و حدودهای عرفی و روانی نشود.

این تهیه کننده و کارگردان در پایان در پاسخ به این سوال که چرا از چهره ها در این فیلم به عنوان بازیگر استفاده نکرده است، اظهار کرد: وقتی بازیگران شناخته شده نیستند برای ما تازگی دارند و می توانند کاملا در قالب آن نقش و قصه جا بیفتند. کمتر پیش می آید بازیگری را که نقش های مختلف بازی کرده در موقعیت تازه ای ببینیم و از کارنامه قبلی اش چشم پوشی کنیم. اما وقتی یک آدم را برای اولین بار می بینیم برای ما واقعی تر است و آن تصور ستاره ای و چهره مشهور را درباره او نداریم چون شبیه هیچ کسی نیست. این برای مضمون فیلمی که می خواهد به واقعیت جامعه نزدیک باشد کمک کننده است تا فضای فیلم واقعی تر باشد.

در این فیلم تلویزیونی سیما مطلبی، مرجان قمری، مهسا موفق، بهزاد خلج، روشنک خسروی، شهنوش شهباززاده، شهروز شهبازی، رها فریدونی، یزدان کوکبی صبا، یاسمن جعفری، رامونا رادی، ترلان لاجوردی، رجب نوشاد به عنوان بازیگر حضور دارند.

دیگر عوامل این تله فیلم عبارتند از مدیر تصویربرداری: پیمان عباس زاده، تدوین: عماد خدابخش، دلارام شمیرانی، مدیر صدابرداری: اشکان پورتاجی، صداگذار: مهرشاد ملکوتی، موسیقی: سامان صمیمی، طراح چهره پردازی: فاطمه سنجرانی، طراح صحنه و لباس: کیوان لطفی، مدیر تولید: داود معدنی، مدیر تدارکات: حسن اعرابی، مجری طرح: کیوان لطفی، مشاور انتظامی: سرهنگ حقی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: علی آشتیانی.

فیلم «بامن حرف بزن» به تهیه کنندگی و کارگردانی آزاد محمدی دوشنبه پانزدهم مهرماه از شبکه سه سیما پخش خواهد شد. این فیلم روایت اتفاقات عجیب در یک مدرسه دخترانه است و برای اولین بار یک اختلال و تفکر روانی خاص در این فیلم مطرح می شود و پلیس و مشاوره مددکاری وارد ماجرا می شوند و سعی در حل این معضل دارند. این تله فیلم از معدود فیلم هایی است که تقریبا ۹۰ بازیگرانش زن هستند و قهرمان فیلم هم یک پلیس زن است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.