یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸

با حمایت فارابی؛

«سرزمین بود و نبود» توسط مرضیه برومند جلوی دوربین می رود

مرضیه برومند

سینماپرس: مرضیه برومند ۵ سال بعد از «شهر موش‌ها۲»، فیلم «سرزمین بود و نبود» را در ژانر کودک و نوجوان و با حمایت بنیاد سینمایی فارابی جلوی دوربین خواهد برد.

به گزارش سینماپرس، پنجمین فیلم بلند سینمایی مرضیه برومند به تهیه‌کنندگی همایون اسعدیان ساخته می‌شود و این روزها در مرحله طراحی تولید قرار دارد.

همایون اسعدیان تهیه‌کننده فیلم گفت: پروژه «سرزمین بود و نبود» متعلق به مرضیه برومند است. فیلمنامه‌ای که خانم برومند داشتند، در فضای سن نوجوان- بزرگسال روایت می‌شد و از نظر ساختاری از فضای رئال - فانتزی برخوردار بود. فیلمنامه به بنیاد سینمایی فارابی ارائه شد و دوستان کلیت طرح را پسندیدند و ابراز علاقه کردند که وی این طرح را تبدیل به یک فیلم سینمایی بکند.

وی بیان کرد: برومند از من خواست تا به عنوان همکار تهیه‌کننده به شکلی کنار وی حضور داشته باشم. پیشنهاد ما و بنیاد سینمایی فارابی مشترکا این بود که به یک طراحی دست یابیم. خوشبختانه دوستان در بنیاد سینمایی فارابی به این نتیجه رسیده‌اند و در واقع این نکته درستی است که برای ساخت پروژه‌ها نباید ابتدا وارد مرحله تولید شد و بعد برویم ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد.

اسعدیان با مثبت‌خواندن اقدامات اخیر متولیان سینمای ایران بیان کرد: باید از رویه شفاف‌سازی در سینمای ایران و این که در مقاطع مشخصی، گزارش عملکردها اعلام می‌شود و افکار عمومی متوجه می‌شوند که جریان سینمای ایران با چه هزینه‌هایی جلو می‌رود، ابراز خوشحالی کنم و بگویم که این رویه، از نظر ما و بخش زیادی از اهالی سینمای ایران، یک اتفاق مثبت است.

وی با اشاره به اینکه طراحی تولید «سرزمین بود و نبود» آغاز شده و در مرحله بازبینی لوکیشن قرار دارد، گفت: نتایج طراحی تولید این پروژه، به بنیاد سینمایی فارابی ارائه می‌شود تا در ادامه، درباره زمان و چگونگی تولید آن تصمیم‌گیری کنیم.

رئیس هیأت مدیره خانه سینما، در پایان گفت: ما اگر ادعای رسیدن به صنعت سینما داریم، باید به این سمت حرکت کنیم؛ به ‌ویژه آن که افزایش هزینه‌های تولید مواجه هستیم و وقتی تولید یک فیلم متوسط، هزینه‌بر است، برای پروژه‌های جدی‌تر، نبود طراحی تولید، بی‌گدار به آب زدن است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.