شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰

ساخته مهین جواهریان؛

«یکی بود یکی نبود» برنده جایزه سپنتا شد

انیمیشن «یکی بود یکی نبود سرزمین من ایران بود»

سینماپرس: «یکی بود یکی نبود» برنده جایزه «سپنتا» بهترین انیمیشن جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو شد.

به گزارش سینماپرس، «یکی بود یکی نبود» ساخته مهین جواهریان که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده، برنده جایزه «سپنتا» بهترین انیمیشن جشنواره فیلم‌های ایرانی «سانفرانسیسکو» آمریکا شد.

دوازدهمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو طی روزهای ششم و هفتم مهرماه ۹۸ در آمریکا برگزار شد و «یکی بود یکی نبود» به کارگردانی «مهین جواهریان»، موفق به دریافت نشان سپنتا بهترین انیمیشن این رویداد سینمایی شد.

این جشنواره به منظور نمایش بهترین فیلم‌های انیمیشن، مستند و سینمایی ایرانی، هر سال در شهر سانفرانسیسکو آمریکا برگزار ‌شده و به بهترین فیلم هر بخش، جایزه سپنتا اهدا می‌شود.

فیلم‌های انیمیشن «سیم ششم» ساخته بهرام عظیمی و «یک نفر» به کارگردانی محبوبه کلایی هم از دیگر آثار تولیدی این «مرکز» در بخش مسابقه جشنواره فیلم‌های ایرانی «سانفرانسیسکو» آمریکا بودند.

در انیمیشن موزیکال «یکی بود، یکی نبود» مادری برای کودکش قصه می‌گوید و در قالب ترانه‌های فولکلور، راه و رسم زندگی را به او می‌آموزد.

مهین جواهریان هدف از ساخت این فیلم انیمیشن را نهادینه کردن فرهنگ غنی کشورمان در ذهن مخاطب معرفی کرد و توضیح داد: فرهنگسازی یکی از مهمترین وظایف هر فرد یا مرکز فرهنگی است و کار کردن در حیطه‌ی ادبیات، گرافیک و موسیقی سرزمینمان تلاش بسیار می‌طلبد.

وی عنوان کرد: من سال‌هاست با استفاده از ترانه‌های زیبای فولکلور در قالب انیمیشن، سعی در حفظ و نهادینه کردن فرهنگ غنی کشورمان در ذهن مخاطب اعم از بزرگ و کوچک دارم. انیمیشن «یکی بود، یکی نبود» هم حاصل بخشی از این تلاش است.

عوامل تولید انیمیشن «یکی بود، یکی نبود» عبارتند از نویسنده، کارگردان، تهیه‌کننده: مهین جواهریان، دستیار کارگردان و انیماتور: سمانه فضل‌الله اسدی، صدابردار: امیر اکبرشاهی، صداگذار: چنگیز صیاد، موسیقی: مریم چالش، تدوینگر: محمد ناصری، گویندگان: محمدرضا علیمردانی، آترین امینی، وارش قوامی، محصول: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.