شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۳

تهیه‌کننده سینما مطرح کرد:

سرمایه سالاری تمام مناسبات سینمایی را بر هم زده است

عبدالله علیخانی

سینماپرس: عبدالله علیخانی گفت: راه ورود پول‌هایی که مشخص نیست منبعشان کجاست، به سینما باز شده و مناسبات سینمایی را بر هم زده است.

به گزارش سینماپرس، عبدالله علیخانی تهیه‌کننده سینما، درباره سرمایه سالاری در سینما و عواقب آن به باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اخیراً راه ورود پول‌هایی که مشخص نیست منبعشان کجاست، به سینما باز شده است. عده‌ای هستند که از این پول‌ها حمایت می‌کنند و فقط به این می‌اندیشند که پول و سرمایه وارد سینما شود؛ غافل از اینکه آن‌هایی که سرمایه می‌آورند، اگر همین فردا بازار سکه خوب شود، پولشان را آنجا خواهند برد و سینما و فیلمسازی را تعطیل می‌کنند.

او افزود: این آدم‌ها فقط دنبال پول و درآمدزایی هستند و اگر در سینما دیده می‌شوند، بازار سکه و دلار و ملک راکد شده وگرنه دلشان برای ما سینمایی ها نسوخته است. آنها با هرج و مرجی که در سینما ایجاد کردند، به بخش خصوصی ضربه مهلکی می‌زنند.

این تهیه کننده ادامه داد: تا چند سال قبل تهیه کننده و کارگردان کار خودشان را می‌کردند، اما با این بی نظمی ها، همه مناسبات در حال فروپاشی است. متأسفانه عده‌ای هم با این گروه سرمایه گذار همراه شده اند و به فکر عواقب منفی آن نیستند. در صورتی که اگر به بقای فعالیتشان در دراز مدت فکر کنند، چنین کاری نخواهند کرد.

علیخانی در پایان گفت: سرمایه سالاری بجز بالا بردن دستمزدها و هزینه تولید، روابط را هم در سینما بهم زده و بخش خصوصی که مستمر کار می‌کرد، نابود شده و رو به محو شدن است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.