دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴

میرعلایی مطرح کرد؛

خبرهای جدید از سریال «موسی(ع)»/ ساخت دکور ۸۰۰ میلیاردی تکذیب شد

سیداحمد میرعلایی

سینماپرس: تهیه‌کننده سریال «حضرت موسی(ع)» ضمن تشریح آخرین وضعیت این پروژه، شایعه هزینه بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان برای دکورهای این سریال را تکذیب کرد.

به گزارش سینماپرس، احمد میرعلایی تهیه کننده سریال «حضرت موسی(ع)» درباره وضعیت سلامتی جمال شورجه کارگردان این سریال به مهر گفت: خدا را شکر حال آقای شورجه همچنان رو به بهبود است و هر روز کارهای مربوط به پروژه «موسی(ع)» را پیگیری می‌کند.

وی درباره اینکه چه زمانی شورجه می‌تواند به صورت تمام وقت پای کار سریال حاضر شود، توضیح داد: به هر حال زمان بهبودی کامل این گونه بیماری‌ها قابل پیش‌بینی نیست، اما آنچه مشهود است این است که خدا را شکر معالجات جواب مثبت داده و او امیدوار است که زودتر به صورت جدی و تمام عیار به پروژه ملحق شود.  

تهیه‌کننده سریال «موسی(ع)» درباره روند تولید این مجموعه که چندی پیش توسط معاون سیمای رسانه ملی اعلام شد قرار است در نیمه دوم امسال کلید بخورد، عنوان کرد: ما کارهای مربوط به پیش تولید را که نیازی به حضور فیزیکی کارگردان ندارد با هماهنگی آقای شورجه و با حضور مشاوران وی پیش می‌بریم.

میرعلایی هچنین شایعه‌ای مبنی بر هزینه ای بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان برای دکورهای این پروژه را تکذیب کرد و گفت: شاید حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد چنین مبلغی هزینه شود چراکه ساخت دکور با چنین هزینه‌هایی اصلا عقلانی نیست.

وی اضافه کرد: دکورها براساس دکوپاژ و استری‌بورد و درنهایت استری ریل و... طراحی و ساخته می‌شوند. در این روش بخشی از دکورها عیناً ساخته و بخش وسیع‌تر دکورها به فضای مجازی (وی اف ایکس) سپرده می‌شود تا با کمترین هزینه بهترین بازدهی را در برداشته باشند که البته همان گونه که در دنیا تجربه شده با این فناوری دکور فیلم‌ها و سریال‌هایی با پروداکشن‌های عظیم را به تولید می‌رساند؛ در این روش هم طراحی دقیق و برنامه‌ریزی اصولی و هم استفاده از ابزار کاری لازم و افراد متخصص بسیاری ضروری است.

میرعلایی در پایان گفت: این سریال زیر نظر تیمی از مشاوران و عوامل مختلف همچون تیم کارگردانی، طراح صحنه، طراح هنری کار، فیلمبردار و یکی دیگر از مشاغل بااهمیت در این گونه یعنی سوپروایزر جلوه‌های ویژه انجام خواهد شد که البته همه زیر نظر کارگردان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.