دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱

سینماگران و تأکید مجدد رهبر انقلاب بر نفوذ فرهنگی/۱۰

اسحاقی: بی توجهی به دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی، مسائل اخلاقی، دینی و استراتژیک، در سینما و تلویزیون مصداق بارز ولنگاری فرهنگی است

علیرضا اسحاقی

سینماپرس: علیرضا اسحاقی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون گفت: بی توجهی به دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی، مسائل اخلاقی، دینی و استراتژیک، مصداق بارز ولنگاری فرهنگی است؛ گویا مدیران فرهنگی رسماً بلاتکلیف، بی برنامه و بی دغدغه هستند و نمی دانند که باید چه کاری را انجام دهند و به همین دلیل هم ما شاهد خروجی مثبتی در سینما و تلویزیون نیستیم.

بازیگر فیلم های سینمایی «دکل» و «بر بال فرشتگان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: وضعیت امروز نهادهای فرهنگی و هنری از سازمان سینمایی گرفته تا سازمان صدا و سیما و... این گونه است که همگی بودجه دارند، مدیر دارند اما خروجی شان آنچه که باید باشد نیست! درست است که طی سال های گذشته آثار زیادی تولید شده که برخی از آن ها تهی از معنا نیست اما متأسفانه اکثریت این آثار متناسب با شرایط اجتماعی و فرآیندی که ملت شریف ایران انتظار دارند نبوده و نیست.

وی ادامه داد: ایران اسلامی با سابقه ۴۰ ساله انقلاب و خون پاک بسیاری از شهدا که جان خود را فدای نظام و انقلاب کردند نیازمند تولید آثاری مبتنی بر فرهنگ و ارزش و آرمان های ملی و انقلابی است اما متأسفانه نه تنها این اتفاق رخ نداده بلکه بعضاً عملکرد غلط مسئولان باعث شده تا مردم اعتمادشان را نسبت به نظام و انقلاب از دست بدهند.

اسحاقی سپس با انتقاد شدید نسبت به تلخی و سیاهی بیش از حد آثار سینمایی و تلویزیونی تصریح کرد: آثار سینمایی و تلویزیونی به شکل اغراق آمیزی تلخ هستند؛ سینما که مدت ها است تکلیفش روشن است و اغلب به این گونه آثار توجه می کند اما متأسفانه مسائلی نظیر قتل و خیانت و خودکشی و... در تلویزیون هم رسوخ کرده، گویا برخی از فیلمسازان و سینماگران رسالت شان توجه به تیرک های پوسیده شده، این چه هنری است؟ هنرمند که نباید فقط سیاهی ها و فلاکت ها و بدبختی ها را ببیند.

این بازیگر در همین راستا تأکید کرد: بخش عمده ای مردم کشور طی سال های اخیر ثابت کرده اند که هیچ تمایلی به تماشای فیلم های تلخ ندارند، محیط تلویزیون هم که باید خانواده ها و مردم را دور هم جمع کند با این همه آثار تلخ و سیاه رسماً باعث گریزان شدن مردم از رسانه ملی می شود. درست است که بخشی از آثار نمایشی در سینما و تلویزیون باید بازتاب دهنده جامعه باشند اما نه تا این حد که دستاوردهای ارزشمند ۴۰ ساله انقلاب اسلامی را رسماً نادیده بگیرند و در جهت اهداف دشمنان نظام و انقلاب اسلامی حرکت کرده و تنها مبادرت به نمایش تلخی ها و سیاهی ها کنند.

بازیگر فیلم های سینمایی «هتل کارتن» و «انسان و اسلحه» خاطرنشان کرد: ما طی این سال ها پیشرفت های بسیار ارزشمند و چشمگیری در عرصه علوم و مسائل پزشکی داشته ایم، ما در عرصه تولید داروهای نوترکیب دستاوردهای ارزشمندی داشته ایم، اتفاقات بسیار خوشایندی در حوزه مسائل نظامی در کشور ما رخ داده که چشم جهانیان را خیره کرده است و یا در مسائل دیگر نیز پیشرفت های عظیمی داشته ایم و من نمی دانم چرا هیچ یک از مدیران فرهنگی این مسائل را نمی بینند تا به هنرمندان دستور تولید آثار سینمایی و تلویزیونی در این راستا را بدهند.

وی در پایان این گفتگو متذکر شد: مدیرانی که این فرصت و امکانات در اختیارشان است اما هیچ برنامه ریزی در راستای تقویت توان های نظامی، علمی و... کشور در حوزه فرهنگ و هنر نمی کنند، به ولنگاری فرهنگی دامن می زنند! وقتی از فرصت ها به شکل درست و به جا استفاده نشود ما دچار ولنگاری شدید می شویم، این مسأله ای است که بارها مقام معظم رهبری هم تأکید کردند و خواستار توجه ویژه مسئولان شدند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.