یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴

برای پنجمین سال متوالی؛

رادیو اربعین با حضور معاون صدای رسانه ملی آغاز به کار کرد

رادیو اربعین

سینماپرس: مراسم افتتاح رادیو اربعین با حضور شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی، در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، شبکه رادیویی اربعین در پنجمین سال پیاپی و در ادامه خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع)، امسال نیز دوشادوش راهیان طریق نجف و کربلا و همصدا با شیعیان و عاشقان مکتب اسلام، شعار اربعین حسینی را لبیک گفته تا در تسهیل این سفر معنوی نقش آفرین باشد.

مراسم افتتاح رادیو اربعین با حضور شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی، در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) برگزاری شد.

شاه آبادی در این مراسم گفت: امسال هم رادیو اربعین در پی استقبال مردم، زائران حرم حسینی و جاماندگان اربعین راه اندازی شد. از امروز رادیو اربعین کار خود را به صورت ۲۴ ساعته بر روی موج اف. ام ردیف ۹۵.۵ در سراسر کشور آغاز می‌کند.

وی افزود: با تقویت فرکانس‌های FM و حمایت معاونت فنی صدا و سیما و همکاری دولت عراق، برای پوشش رادیو اربعین در مرزهای غربی، داخل کشور عراق، مسیر نجف تا کربلا مشکلی نخواهیم داشت. پخش برنامه‌های کوتاه از مراسم اربعین، بخش‌های خبری متعدد، پخش خاطرات زائران بخشی از برنامه‌های رادیو اربعین است. البته امسال بخش عربی را نیز به مجموعه اضافه کردیم.

معاون صدای رسانه ملی درباره نگاه رسانه به راهپیمایی اربعین اظهار کرد: رسانه یک نگاه عاقلانه و هوشمندانه به حرکت عظیم راهپیمایی اربعین دارد. راهپیمایی بزرگ اربعین نمایش عزت اسلامی است. امروز رادیو اربعین باید عزت و اقتدار ملی و دینی را برای دنیا به تصویر بکشند. امیدواریم رادیو اربعین برای مردم کشورمان بیش از گذشته مورد استفاده قرار بگیرد.

وی ادامه داد: حرکت پیاده روی اربعین حسینی تأثیر خاص خود را داشته است. در دو دهه اخیر این حرکت انقلابی مرزهای اسلام را درنوردیده  و حال و فضای اربعین را به گونه‌ای دیگر کرده است؛ آن هم در شرایطی که جهان اسلام این چنین مورد هجمه قرار گرفته است. باید دید چرا جریان‌ها و بنگاه‌ها و امپراطوری‌های خبری و رسانه‌ای تمام تلاش خود را می‌کنند تا صدای پیاده روی اربعین به عنوان یک حرکت منطقه‌ای محدود شود و این اجتماع ملی را کم اثر جلوه دهند!؟

معاون صدا توضیح داد: از چیدمان و کنار هم قرار دادن این رخدادها می‌توان نتیجه گیری کرد که امروز همه دولت های استکباری می‌دانند، بدون حضور ایران هیچ تصمیمی در منطقه و جهان امکان عملیاتی شدن ندارد. اقتدار جریان حسینی بیش از گذشته معلوم و مشخص شده است که چرا رسانه‌های استکباری به دنبال این هستند که صدای اربعین به گوش جهانیان نرسد.

شاه آبادی اظهار کرد: اندیشه حسینی در قرن‌ها و سالیان گذشته نقش آفرینی‌های خود را به بروز و ظهور رسانده است و امروز ما حادثه‌ای مثل اربعین را شاهدیم. یکی از مولفه‌هایی که در این مسیر اتفاق می‌افتد، سبک زندگی دینی و اسلامی است. در طول ایامی که مردم مهربان، مهمان دوست و زائرپذیر عراق میزبان مردم ما بودند، شاهد جلوه‌هایی بودیم که رسانه‌ها باید به آن‌ها بپردازند. رادیو اربعین قطره‌ای است از این سیل خروشان که جلوه کوچک و بخش اندکی از این جانفشانی ها را نشان می دهد. تا پایان ماه صفر این رادیو در خدمت شنوندگان است و با زیارت علی بن موسی الرضا به کار خود پایان می‌دهد. امیدوارم زائرین بتوانند در مسیر پیاده روی اربعین از این رادیو بهره گیرند.

گفتنی است رادیو اربعین به صورت زنده و مستقیم روی موج اف. ام ردیف ۹۵.۵ مگاهرتز و نیز شبکه اینترنتی ایران صدا قابل دریافت است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.