یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸

امشب؛

«شب موسیقی» میزبان پژوهشگر موسیقی نواحی و آیینی می‌شود

«شب موسیقی»

سینماپرس: رضا مهدوی در مجله موسیقیایی شبکه چهار سیما، امشب با هوشنگ جاوید، پژوهشگر موسیقی نواحی و آیینی گفتگو می کند.

به گزارش سینماپرس، مجله شبانگاهی «شب موسیقی» امشب (7 مهرماه) در ادامه ی موضوع هفته گذشته موسیقی دفاع مقدس را مورد بررسی قرار می دهد. رضا مهدوی در این گفتگوی زنده تلویزیونی میزبان هوشنگ جاوید می شود.
هوشنگ جاوید (زاده چهاردهم خرداد ۱۳۳۸ تهران)از پژوهشگران موسیقی نواحی و آیینی ایران است.او در تهران و مشهد دوران نوجوانی و جوانی خود را سپری کرد و در رشته فیلمبرداری و نورپردازی از دانشکده صدا و سیما فارغ‌التحصیل شد. جاوید از شاگردان سید ابوالقاسم انجوی شیرازی بنیانگذار مکتب مرکز فرهنگ مردم ایران در صدا و سیما بود و در این سال‌ها مسئولیت‌های فراوانی را نیز بر عهده داشت. او یکی از برجسته‌ترین پژوهشگران موسیقی نواحی و بنیانگذار جشنواره‌های مختلف موسیقی نواحی و آیینی در ایران است.
سیری بر تاریخ داستان پردازی آوازی و موسیقایی در ایران، از حماسه تا انقلاب، موسیقی، فرهنگ موسیقی کار در ایران، پرند ستایش در ایران، آواهای روح نواز، مناقب خوانی، آشنایی با موسیقی نواحی ایران، موسیقی آیینی قوم ترکمن، موسیقی رمضان در ایران و نقش زن در موسیقی مناطق ایران از جمله تالیفات این پژوهشگر است.
گفتنی است این هفته قسمت دوم مصاحبه با محمد گلریز خواننده کشورمان پخش می شود. وی در این مصاحبه از ساخت موسیقی خاطره انگیز «خجسته باد این پیروزی» می گوید.
مروری بر خبرهای حوزه موسیقی در طول هفته گذشته با اجرای فرزین طاهری مجری بخش میز خبر و پخش موسیقی های خاطره انگیز از سال‌های دفاع مقدس از دیگر بخش های این برنامه است..
«شب موسیقی» یکی از برنامه های «شب های هنر» است که به تهیه کنندگی حبیب الله ذوالفقاری، پیرامون مسائل موسیقی، یک شنبه شب ها ساعت 23 به طور زنده، از شبکه 4 سیما پخش می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.