یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴

با نمایش جهانی؛

«مرد ایرلندی» وارد رقابت اسکار می‌شود

فیلم سینمایی مرد ایرلندی

سینماپرس: فیلم سینمایی جدید مارتین اسکورسیزی با نمایش در جشنواره فیلم نیویورک وارد رقابت اسکار خواهد شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، با وجود اینکه فیلم سه ساعته «مرد ایرلندی» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی هنوز اکران بیست و هشت روزه خود پیش از انتشار توسط نتفلیکس را پشت سر نگذاشته، این فیلم از نامزدهای اصلی اسکار شناخته می‌شود.

پنجاه و هفتمین جشنواره فیلم نیویورک روز جمعه کار خود را با نمایش این فیلم درام تبهکارانه آغاز کرد. اسکورسیزی به همراه تیم پرستاره خود شامل رابرت دنیرو، آل پاچینو و جو پشی در فرش قرمز پیش از نمایش فیلم حضور داشتند. تنها فیلم دیگر اسکورسیزی که روایتی در جشنواره محل زندگی خود دارد، فیلم «خیابان‌های پایین شهر» در ۴۶ سال پیش بود.

این فیلم که بر خلاف مدت زمان ۲۰۹ دقیقه‌ای خود انتظار می رفت به مرور کسل کننده و خواب آور شود، با استقبال زیادی مواجه شد و با نظراتی که تا کنون به خود اختصاص داده از سوی منتقدان راتن تومیتو امتیاز صد از صد را دریافت کرده است.

در حالی که پیش بینی‌ها نشان می‌داد برد پیت نخستین اسکار بازیگری خود را برای ایفای نقش مکمل در فیلم «روز و روزگاری در هالیوود» به کارگردانی کوئنتین تارانتینو دریافت می‌کند، اما بازی خیره کننده آل پاچینو در مرد ایرلندی، پیش بینی‌ها را دگرگون کرده است. پاچینو سابقه هشت نامزدی اسکار را دارد که تنها یک بار در سال ۱۹۹۳ موفق به دریافت آن شده است.

به نظر می رسد نتفلیکس باید نگران باشد؛ چرا که بیشتر رأی دهندگان اسکار اگر این فیلم را در تلویزیون، لپ تاپ و یا گوشی خود ببینند، تجربه یک فیلم سینمایی خوب را نخواهند داشت و درموفقیت این فیلم نیز تاثیر خواهد گذاشت. نگرانی‌هایی که سال گذشته برای فیلم «رما» اولین برنده بزرگ نتفلیکس هم وجود داشت و با اعتراض‌های زیادی برای مدت کوتاه اکرانش روبرو شد، اما توانست ده نامزدی و جایزه از جمله بهترین فیلم خارجی زبان را کسب کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.