یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴

نماینده کشور برزیل؛

فیلم «آرام» برگزیده جشنواره سن سباستین شد

جشنواره سن سباستین(SSIFF)

سینماپرس: فیلم سینمایی «آرام»، جایزه صدف طلایی جشنواره سن سباستین را به خانه برد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، فیلم سینمایی «آرام» به کارگردانی تکسان پاکستون وینترز جایزه صدف طلایی جشنواره سن سباستین که بالاترین جایزه این جشنواره محسوب می‌شود را دریافت کرد. این جایزه از سوی منتقدان اسپانیایی غیر منتظره و شگفت آور توصیف شده است.

این فیلم ساخته کشور برزیل است و روی روابط یک دختر و پدر تمرکز دارد، جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره و همچنین بهترین تصویر برداری را نیز دریافت کرد. این فیلم توسط آرونوفسکی پروتوزا پیکچرز ساخته شده و کمپانی فاکس قرن بیستم نیز انتشار آن را بر عهده داشته است.

دیگر برنده بزرگ شصت و هفتمین دوره جشنواره سن سباستین، بزرگترین رویداد سینمایی در این کشور فیلم سینمایی «سنگر بی پایان» بود که کارگردان آن در سال ۲۰۱۷ جایزه ویژه هیئت داوران این جشنواره را کسب کرده بود. این فیلم جایزه بهترین کارگردانی و فیلمنامه را برای روایت داستان مردی که در جنگ داخلی اسپانیا در خانه خود مخفی می‌شود دریافت کرد.

بخش جایزه بهترین بازیگر زن این جشنواره بسیار سخت و رقابتی توصیف شده دو برنده داشت که جوایز آن به گرتا فرناندز برای ایفای نقش در فیلم «دختر یک دزد» و نینا هاس برا فیلم «استماع» داده شد.

جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره سن سباستین که مهمترین جایزه بعد از صدف طلایی است به فیلم «پروکسیما» سومین فیلم بلند آلیس وینوکور رسید. این فیلم در مورد یک مادر فضانورد است و به خاطر اینکه دختر هشت ساله خود را برای ماموریت فضایی خود ترک کرده و زمان کافی برای وی نگذاشته است احساس گناه می‌کند.

جایزه بخش افق‌های لاتین نیز به فیلم «دوباره یکبار دیگر» که کارگردان آن یک زن است، رسید. به گفته این جشنواره بیشتر برندگان بخش‌های اصلی سن سباستین امسال بانوان بوده اند. در ادامه با اهدای جوایز دیگر جشنواره سن سباستین فیلم سینمایی «رُما» به کارگردانی آلفونسو کوارون برنده بهترین فیلم خارجی زبان دوره گذشته اسکار، جایزه بخش فیپرشی این فستیوال را کسب کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.