شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰

در برنامه سلام صبح بخیر مطرح شد؛

وحشت مقامات آمریکایی از برگزاری کنفرانس «افق نو» در لبنان

کنفرانس بین المللی هنرمندان و متفکران مستقل «افق نو»

سینماپرس: برگزاری کنفرانس «افق نو» در بیروت لبنان با تهدیدات‌ شدید و تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه اعضا و برگزارکنندگان این کنفرانس روبه‌رو شده است.

به گزارش سینماپرس، نادر طالب‌زاده از بنیان‌گذاران و مسئول کنفرانس «افق نو» در ارتباط زنده تصویری با برنامه صبح بخیر شبکه سه سیما، با بیان این مطلب که این کنفرانس در بازتاب جهانی مقاومت و افشاگری خوی استکباری آمریکای جهانخوار و رژیم کودک‌کش صهیونیست و اذناب آنها، تاحالا نقش بسیار تاثیرگذاری داشته و موفق بوده است و نیز توانسته چهره زشت استکبار را نشان دهد، گفت: این بار بیروت لبنان را بخاطر اهمیت این مکان از نظر بازتاب جهانی‌اش انتخاب کردیم و می‌دانستیم که آمریکا در واکنش به این امر اقدامات ظالمانه و فشارهای شدیدی را علیه ما و این کنفرانس عملی خواهدکرد.
وی اظهار داشت: این کنفرانس در حالی در بیروت برگزار شد که ما در سومین روز این کنفرانس شاهد بودیم که آمریکا تحریم‌ها و دسیسه‌هایی را علیه مقامات لبنانی شروع کرده و با فشار اقتصادی به دولت لبنان تلاش دارد تا برخی از بانک‌های لبنان بخصوص یکی از بانک‌های مربوط به شیعیان لبنان را با تحریم و محدودیت‌های شدید مالی روبه‌رو سازد.
طالب‌زاده همچنین گفت: با برگزاری کنفرانس «افق نو» در بیروت لبنان در این چند روز گذشته شاهد حضور یک ناو جنگی آمریکایی در آب‌های سواحل بیروت بودیم و از طرفی هم مسئول ‌ای‌اف‌تی‌اف هم همزمان با برگزاری این کنفرانس در لبنان با سفر به بیروت دیدارها و گفت‌وگوهایی را با سعد حریری داشته است و این هم نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها از برگزاری کنفرانس «افق نو» در بیروت لبنان سخت عصبانی هستند و به وحشت افتاده‌اند.
مسئول کنفرانس «افق نو» همچنین درخصوص میهمانان آمریکایی دعوت شده به این کنفرانس هم گفت: همچنین شنیده‌ها و خبرهایی که به ما رسیده حاکی است که پلیس اف‌بی‌آی آمریکا افراد و آنهایی را که به کنفرانس دعوت شده‌اند تهدید کرده است که چنانچه به این کنفرانس بروند در بازگشت به آمریکا زندانی خواهند شد و یا بایستی جریمه‌های سنگینی بپردازند.
نادر طالب‌زاده مستندساز ایرانی و از اعضای اصلی برگزاری کنفرانس «افق نو» همچنین. گفت: کنفرانس «افق نو» در همین مدتی که در ایران و لبنان برگزار شده است توانسته به اهداف خود درخصوص افشاگری دسیسه‌های آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی و استکبار جهانی برسد.
وی آنگاه  به ماموریت‌ها و محورهای مهم و اصلی این کنفرانس در سطح بین‌المللی پرداخت و گفت: از محورهای اصلی کنفرانس «افق نو» مقاومت است که در راستای مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... و. طراحی و برنامه‌ریزی شده است و این کنفرانس تلاش دارد تا ضمن افشای زوایای پشت‌پرده دسیسه‌های دشمنان اسلام و استکبار بخصوص آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل، روحیه مقاومت و ضداستکباری و ضدصهیونیستی را در بین مسلمانان و جنبش‌های آزادی‌بخش جهان تقویت کند.
طالب‌زاده همچنین اظهار است: امروز مقامات آمریکایی بقدری از برگزاری کنفرانس «افق نو» عصبانی شده و به وحشت افتاده‌اند که همزمان با برگزاری این کنفرانس در بیروت لبنان چهار عضو کنفرانس «افق نو» که شامل من و همسرم هم می‌شود را تحریم کرده‌اند. که البته راه به جایی نخواهند برد و کنفرانس افق نو همچنان با قدرت و اجرای اهداف خود که همانا افشای روحیه استکباری آمریکا و اذناب‌اش در منطقه و جهان است ادامه خواهد داد.

*کیهان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.