چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸

تهیه کننده سینما مطرح کرد؛

مدیری نداریم که دغدغه اش ارزش‌های دفاع مقدس باشد/ بیش از ۲۰ سال است دفاع مقدس فقط دغدغه رهبر انقلاب است

محسن علی اکبری

سینماپرس: علی اکبری از بی دغدغه بودن مدیران فرهنگی برای ساخت آثار دفاع مقدسی انتقاد کرد.

به گزارش سینماپرس، محسن علی اکبری تهیه کننده سینما، درباره دلیل تولید کم فیلم‌های دفاع مقدسی به باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اصلی‌ترین دلیل به بی دغدغه بودن مدیران فرهنگی بر می‌گردد؛ ما مدیری نداریم که دغدغه اش ترویج و پرداخت به ارزش‌های دفاع مقدس باشد. در دهه ۶۰ و زمانی که حضرت امام خمینی (ره) در قید حیات بودند، فیلم‌های زیادی در این زمینه ساخته شد. از سویی حمایت بی دریغ حضرت امام (ره) و از طرف دیگر پشتیبانی دولت از رئیس جمهور گرفته تا مدیران و فرماندهان، ساخت فیلم‌های دفاع مقدس را تسهیل می‌کرد.

وی افزود: بیش از ۲۰ سال است که مسئله دفاع مقدس فقط دغدغه مقام معظم رهبری است؛ سایر مدیران به هیچ وجه چنین دغدغه‌ای ندارند. هنرمندان همه حاضرند در این زمینه کار کنند، اما وقتی در برنامه مدیران رد پایی از دفاع مقدس دیده نمی‌شود، عملاًً ما هنرمندان نیز نمی‌توانیم کاری کنیم.

این تهیه کننده اظهار کرد: من سال گذشته یک فیلم دفاع مقدسی با خانم سلما بابایی (دختر شهید بابایی) ساختم. کوچکترین حمایتی چه در زمان اکران و چه در زمان تولید از ما نشد؛ نه فارابی پولی داد و نه وزارت ارشاد کمک کرد. همین باعث شد فیلم در زمان اکران با سر زمین بخورد. با این روال من مطمئناًً دیگر در حوزه دفاع مقدس کار نخواهم کرد.

علی اکبری افزود: من این فیلم را ساختم و اعلام کردم که هنوز بدهکار هستم، اما کسی برای پرداخت بدهی کمکم نکرد. حتی در فروش DVD این فیلم که می‌توانست بخشی از بدهی را تامین کند، از ما حمایت نشد. حداقل توقع ما از موسسه رسانه‌های تصویری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی این بود که خرید حق رایت DVD این فیلم را دریغ نکند.

علی اکبری تصریح کرد: ولنگاری فرهنگی و بحث نفوذ که مقام معظم رهبری بارها به آن اشاره کرده اند، فقط دغدغه ایشان است و دغدغه مدیران نیست؛ تا زمانی که این امور دغدغه مدیران نشود، در واقع ما هنرمندان با زندگی خود بازی می‌کنیم؛ یعنی من نوعی اگر خانه یا خودرویی داشته باشم، باید بفروشم تا پای ارزش‌های انقلاب بمانم. این در حالی است که کسانی هستند که طنزهای لوده می‌سازند، درآمدهای میلیاردی دارند و زندگی راحتی برای خود تهیه کردند و فقط پول و درآمدزایی دغدغه آن‌ها شده است.

این تهیه کننده در پایان گفت: با این تفاسیر یک هنرمند جوان نمی‌تواند در زمینه دفاع مقدس که دغدغه هیچکس نیست، فعالیت کند. به نظر من باید در قالب بخشنامه یا دستورالعمل این مسئله دغدغه همه مدیران فرهنگی شود. نهادهای مختلفی داریم که بودجه فرهنگی دارند، اما چه تعداد از آن‌ها از ارزش‌های دفاع مقدس صحبت می‌کنند؟ این ماییم که همچنان دنبال ارزش و آرمان شهدا هستیم و تا آخرین لحظه این مسیر را ادامه خواهیم داد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.