سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰

حسین انتظامی در جلسه معارفه مدیران سازمان سینمایی مطرح کرد؛

شفافیت مانع می شود تا تبعیض قایل شویم/ ما در قبال فرهنگ و سینما مسئولیت هایی داریم

نشست خبری حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی

سینماپرس: حسین انتظامی در معارفه مدیران سازمان سینمایی بر شفافیت و پرهیز از تبعیض در انجام امور سینماگران تأکید کرد.

به گزارش سینماپرس، حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی در جمع مدیران و پرسنل معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی گفت: مسیری را دنبال کنیم که کار سینماگران با سرعت و تسهیل بیشتری انجام شود. در ساختار اداری معمولا به دلیل مقررات و برداشت هایی که می کنیم رفتار سلبی داریم درحالی که می توانیم با بازنگری در رویه ها مسیری را طراحی کنیم تا کار آنها سرعت بیشتری پیدا کند و مهمتر این که تبعیضی رخ ندهد.

رییس سازمان سینمایی با بیان این که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مدیران وزارتخانه بر روی شفافیت تاکید دارند، بیان کرد: شفافیت مانع می شود تا تبعیض قایل شویم. این که نوبت تقاضاها، مجوزها، چارچوب ها و ضوابطی که دارید منتشر می شود از این جهت است که از تبعیض جلوگیری شود.

انتظامی در این جلسه که به بهانه تغییر ساختار معاونت ارزشیابی و نظارت و معرفی مدیران کل و معاونان تشکیل شده بود، یادآور شد: ما در قبال فرهنگ و سینما مسئولیت هایی داریم. نگاه ما باید طوری باشد که سینماگران احساس کنند ما خیرخواه، مدافع و به دنبال رشد و تعالی سینما هستیم و به دنبال مانع تراشی در مسیر تلاش آنها نیستیم.

رییس سازمان سینمایی با تقدیر از تلاش های سیدمحمدمهدی طباطبایی نژاد گفت: ایشان در مدت کوتاهی که در معاونت نظارت و ارزشیابی حضور دارند شاهد تحولاتی هستیم و با کمک شما مدیران این تحولات سرعت بیشتری پیدا می کند.

وی با آرزوی موفقیت برای مدیران کل و معاونان در انجام وظایف محوله اظهار کرد: امیدوارم مدیران کل در سال های پایانی مسئولیت شان به سمت جانشین پروری، جوان گرایی و توجه بیشتر به خانم ها بروند تا بتوانیم مسیر بهتری را در سال های آینده طی کنیم.

سید محمد مهدی طباطبایی نژاد، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی هم در سخنانی درباره تغییر ساختار این معاونت گفت: از مدتها قبل قرار بر این بود که ساختار معاونت ارزشیابی و نظارت و به نوعی ساختار حاکمیتی عرصه تولید، نمایش و مراکز و مجامع تغییر کند. سینما با شکل ساختاری گذشته یعنی تفکیک سینمای اکران و نمایش خانگی چندان پذیرفتنی نبود. امروز در همه دنیا در حوزه سینما تفکیکی بین عرصه فیلم سینمایی یا سریال در وی او دی ها و آنچه در حوزه سینما اتفاق می افتد وجود ندارد و سینما به عنوان یک واحد مجزا از تلویزیون خودنمایی می کند.

طباطبایی نژاد ادامه داد: لازم بود در حوزه ارزشیابی و نظارت هم این نگاه واحد را اعمال کنیم. اداره کل سینمای حرفه ای و اداره نمایش خانگی علی رغم اینکه در زمان خودش پاسخگوی نیازهای جامعه سینمایی بود اما به مرور عوارض و نکاتی به همراه داشت که زیاد پذیرفتنی نبود. از جمله اینکه آدم های زیادی در سینمای ما فیلم های متعددی را تولید کرده بودند و در جشنواره های مختلفی حضور پیدا می کردند و از جهتی سینماگر حرفه ای محسوب می شدند اما به دلیل اینکه مجوز ساخت حرفه ای نداشتند هنوز به چشم فیلم اولی به آنها نگاه می کردیم و این دوگانگی ها اشکال ایجاد می کرد.

وی یادآور شد: اطلاع نداشتن دو اداره کل از هم ممکن بود مشابهت هایی را به وجود آورد که مناسب نبود. همه این ها رئیس سازمان سینمایی و مجموعه دوستان را متقاعد کرد و پیشنهاد دادند که ساختار معاونت ارزشیابی و نظارت را به ۳ اداره کل تبدیل کنند که البته یکی از ادارات کل، مجموعه مراکز مشاغل به همان شکل سابق البته با تمرکز بیشتر برعملکرد و فعالیت ها با احتساب اینکه حوزه وی او دی هم به عنوان یک حوزه بزرگ و جدی در عرصه امروز سینمای کشور فعال شده است به آن مجموعه اضافه می شود و شاید بخش زیادی از فعالیت این دفتر را هم به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: اداره کل دیگر دفتر نظارت بر تولید فیلم است که هر آنچه که در قالب فیلم اعم از فیلم سینمایی برای اکران و یا فیلم سینمایی برای عرضه در نمایش خانگی یا تولید فیلم مستند و کوتاه و در مجموع هر آنچه که در حوزه تولید تعریف می شود از ابتدای ایده تا مرحله پروانه نمایش در حوزه تولید در اداره کل تولید قرار خواهد داشت. این امکان فراهم خواهد شد تا با بهره گیری از نیروهای متخصص، اتاق فکر جدی و فعالان صاحب صلاحیت و خبره در تولید فیلم های سینمایی با رویکرد های متنوع و مختلف بتوانند نظارت دقیق و همدلانه ای را با سینمای کشور برقرار کنند.

طباطبایی نژاد همچنین گفت: در حوزه عرضه و نمایش فعالیت ها از لحظه ای شروع می شود که فیلم تمام شده و آماده عرضه برای فضای عمومی است. اداره کل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم هر آنچه که خارج از تلویزیون قرار است عرضه شود را مدیریت می کند. البته در ساختار چیزی که از نظر اداری ارائه شده، حوزه مدیریت سینماها در مراکز و مشاغل تعریف شده است که بنای ما بر این است که این مجموعه در اداره کل نمایش متمرکز باشد از این جهت که فضای عرضه، قیمت گذاری بلیت و مدیریت بر شکل نرم افزاری سینماها هم مرتبط با فضای عرضه است.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی با بیان اینکه این تغییرات می تواند وضعیت ما را به شکل ساختاری مطلوب تر و موثرترکند، اظهار کرد: انشالله بتوانیم در سینمای کشور به شکل موثرتری نقش ایفا کنیم. بعد از این تغییرات نیاز به همکاری جدی همه همکاران در سه اداره کل داریم. قطعا جابجایی هایی خواهیم داشت امیدوارم این اتفاق به سهولت و با اعتماد به مدیران رخ دهد.

طباطبایی نژاد ادامه داد: بنای ما در انتصاب ها این بود که مدیران خود مجموعه سکان داری مجموعه ها را بر عهده بگیرند. بدیهی است برای ساختار جدید کسانی که اشراف بیشتری به وضعیت موجود دارند می توانند موفق تر عمل کنند. آقای رنجبر که معاون سینمایی اداره کل استان فارس و از مدیران موفق حوزه سینمایی در ادارات کل بودند نیز به جمع ما اضافه شدند. از آقای انتظامی ممنونم همراهی ایشان برای ما دلگرم کننده بود امیدوارم با راهنمایی مدبرانه ایشان در استقرار جدید موفق باشیم و از راهنمایی خود ما را بهره مند سازند.

در این جلسه که امروز سه شنبه ۹ مهرماه برگزار شد محمدرضا فرجی «مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم»، بهمن حبشی «مدیرکل دفتر نظارت بر تولید فیلم» و مصطفی سماوات «مدیرکل دفتر نظارت بر مراکز، مشاغل و مجامع» نکاتی را مطرح کردند و در پایان احکام خود را از حسین انتظامی دریافت کردند.

افشین اسدزاده «معاون دفترعرضه و نمایش فیلم»، مهدی رنجبر «معاون دفتر نظارت بر تولید فیلم» و شهرزاد راستانی «معاون دفتر نظارت بر مراکز، مشاغل و مجامع» هم معاونینی بودند که احکام خود را از سید محمد مهدی طباطبایی نژاد گرفتند.

نظرات

  • حسنک ۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۱۴:۰۸
    0 0
    خانه از پایه ویران است خواجه در بند نقش ایوان است

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.