دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷

زکریا زرگانی توضیح داد؛

«شبیه سازی آقای زرد» و «حلب سکوت جنگ»از معدود فیلم های درباره جنگ سوریه

مستندهای شبیه‌سازی آقای زرد و حلب سکوت جنگ

سینماپرس: مستند ایرانی «شبیه سازی آقای زرد» در جشنواره کلگری کانادا به نمایش در می‌آید.

به گزارش سینماپرس، زکریا زرگانی پخش کننده دو مستند «شبیه سازی آقای زرد» و «حلب سکوت جنگ» و مدیر کمپانی پخش فیلم «کمان مدیا» درباره حضور این دو مستند در جشنواره های بین المللی به صبا عنوان کرد: مستند «شبیه سازی آقای زرد» به کارگردانی ماهان خمامی پور که در حضور جهانی قبلی خود در جشنواره ویزیون دوریل سوییس شرکت کرده بود، در تازه ترین حضور خود در جشنواره کلگری کانادا در بخش رقابتی به نمایش در می‌آید.

وی افزود: هم چنین مستند  «حلب سکوت جنگ»  به کارگردانی امیر اصانلو که اکران جهانی اش با جشنواره ایدفا شروع شده بود و تاکنون در بیش از ۱۰ جشنواره پذیرفته شده، دو حضور پایانی خود را ۱۱ اکتبر در جشنواره فیلم روتردام هلند و بعد از آن در جشنواره فیلم کاتالونیا اسپانیا پشت سر خواهد گذاشت.

این پخش کننده در ادامه درباره اکران این دو مستند در خانه هنرمندان اظهار کرد: فیلم های مستند «شبیه سازی آقای زرد» و «حلب سکوت جنگ» هفته گذشته در یک اکران خصوصی در خانه هنرمندان ایران به نمایش درآمدند.

زرگانی درباره موضوع این دو مستند توضیح داد: این دو فیلم از معدود فیلم هایی هستند که درباره جنگ سوریه ساخته شده و نگاه هنری به این موضوع دارند. مستند «حلب سکوت جنگ» و «شبیه سازی آقای زرد»، فیلم های جنگی نیستند بلکه اتفاقا فیلم هایی ضدجنگ هستند. فیلم «حلب سکوت جنگ» فیلمی نیم ساعته و بدون دیالوگ است که با سکوتش نشان می دهد، چطور شهر حلب پس از جنگ خالی شده است و حتی برای خود مخاطبان سوری هم این مستند جالب بود.

وی افزود: دبیر جشنواره ایدفا که اتفاقا سوری تبار هم بود، نگاه مثبتی به این فیلم داشت و به عنوان یک فرد اهل کشور سوریه، فیلم یک مستندساز ایرانی را که درباره کشور او بود به عنوان دبیر پذیرفت.

زرگانی در پایان گفت: این دو مستند به زودی در ایران به نمایش عمومی درخواهند آمد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.