شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴

مدیران خواب زده و قهر مردم با سینما/۴

سعیدی پور: وضعیت بحرانی فروش سینماها در سراسر کشور یکسان است/ اکثریت فیلم هایی که در سال جاری اکران شدند جزو آثار متوسط و ضعیف بودند

رضا سعیدی پور در افتتاحیه سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت

سینماپرس: رضا سعیدی پور مدیر پردیس سینمایی «ایران مال» در پی ادامه رکود و افت فاحش فروش سینمای ایران که منجر به نامه نگاری مدیران پردیس های سینمایی و درخواست آن ها برای یک اقدام عاجلانه از سوی مدیران سینمایی شد، اظهار داشت: وضعیت بحرانی فروش سینماها در سراسر کشور یکسان است چرا که همه ما در یک کشور هستیم و خوراک مان از یک وزارتخانه تأمین می شود و فیلم ها همگی دارای یک کیفیت هستند؛ امروزه ما نیازمند تدبیر جدی مسئولان سینمایی برای ادامه حیات سالن های سینما و روشن نگه داشته شدن چراغ های سینماها هستیم و اگر این اتفاق رخ ندهد بسیاری از سالن های سینما امکان ادامه فعالیت نخواهند داشت.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده جزو افرادی بودم که نامه مدیران پردیس های سینمایی را که خطاب به مسئولان سازمان سینمایی نوشته شده بود امضا کردم؛ متأسفم که شرایط اینقدر بحرانی شده که ما مجبور به این کار شدیم. این باعث تأسف است که باید عنوان کنم به جز چند فیلم معدود مانند «سرخپوست» که نسبتاً فروش قابل قبولی داشتند و مخاطبان از آن راضی بودند، اکثریت فیلم هایی که در سال جاری اکران شدند جزو آثار متوسط و ضعیف بودند که مردم هیچ استقبالی از آن ها به عمل نیاوردند.

سعیدی پور ادامه داد: وقتی مخاطب از فیلم استقبال نکند و به سینما نیاید، گیشه سینماها و سینمادارها نیز دچار ضرر و زیان می شوند. بنده معتقدم یکی از بزرگترین معضلاتی که امروز ما در سینمای کشور با آن روبرو هستیم فقدان فیلم های خوب و باکیفیت زیاد است؛ ما از شورای صنفی نمایش و سازمان سینمایی و شورای اکران خواستار آن هستیم که حداقل در ۶ ماه دوم سال در گروه آزاد فیلم هایی که مناسب گیشه هستند را حداقل هر ۲ ماه یک بار تزریق کنند تا چراغ سالن ها روشن بماند در غیر این صورت سالن های سینمای بسیاری با ضرر مالی مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد: یکی دو فیلم نظیر «مطرب» و «زیرنظر» هستند که شاید بتوانند در صورت اکران در نیمه دوم سال کمی گیشه ها را رونق ببخشند و مردم را به سالن های سینما بکشانند و به غیر از این آثار فکر نمی کنم سایر فیلم ها پتانسیل جذب مخاطب را داشته باشند.

این مدیر سالن سینما در پایان این گفتگو افزود: فیلم خوب از نظر ما فیلمی است که مردم آن را بپسندند و برای تماشای آن به گیشه سالن های سینما هجوم بیاورند اما متأسفانه مدت های مدیدی است که سینمای ایران چنین استقبالی را از سوی مردم شاهد نبوده است. خوشبختانه مردم ثابت کرده اند که فقط مخاطب فیلم های کمدی نیستند و طی سال های اخیر از برخی فیلم های باکیفیت بالای اجتماعی نیز استقبال کرده اند، از این رو نیاز جدی سینمای ایران تولید فیلم های با کیفیت بالا و ارزشمند است تا از این رهگذر بتوان دوباره مردم را ترغیب به حضور در سالن های سینما کرد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.