یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴

علیرضا سجادپور مطرح کرد:

دولت نباید در اکران فیلم‌ها دخالت کند/ لزوم مدیریت شورایی

علیرضا سجادپور

سینماپرس: علیرضا سجادپور تاکید دارد که دخالت دولت در مساله اکران راهگشا نیست و صنوف باید مشکلات این حوزه را رفع کنند.

به گزارش سینماپرس، علیرضا سجادپور در گفتگو با ماهنامه «صبا» درباره چینش اکران و معضلاتی که در سینمای ایران درباره اکران فیلم ها وجود دارد، گفت: مجموعه سینماداران و دست‌اندرکاران آثار متوجه هستند که باید از همپوشانی بعضی از این اتفاقات جلوگیری کنند اما تا حدودی کنترل از دست خارج شده است و فشارها به وجود آمده التهاباتی را ایجاد می‌کند.

وی افزود: دو شیوه دخالت کاملا مستقیم و دخالت نکردن شورای صنفی نمایش شرایط را بهبود نبخشیده است و پیشنهاد من کار گروهی-مشورتی است که به حل این موضوع کمک می‌کند. البته این کار بحث‌های جدیدی را ایجاد می‌کند مثلا باندبازی، دسته‌بندی و فشارهای بیرونی که مطرح شده معمولا خیلی سخت اثبات می‌شود. باز هم باید راه‌حل را در شورا پیدا کرد که با حضور فعال‌تر صنوف و نگاه انتقادی تمام ارکان با استفاده از تمام نظرات و قواعد اصلاح‌پذیر که متناسب با شرایط و اصلاح کردن رفتار آن‌هاست می توان به نتایجی رسید.

سجادپور با بیان اینکه دولت نباید در این زمینه دخالتی داشته باشد، بیان کرد: خیلی از راهکارها وقتی ارایه می‌شود حل آن مربوط به دولت می‌شود که آن‌ها هم اغلب شعار می‌دهند. هر چه دولت خود را از این موضع جدا کند و اگر شرکت‌های خصوصی دخالت کنند بهتر است. صنوف باید خیلی بیشتر فعال باشند و این امکانات محدود را مناسب عرضه و پخش کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.