شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲

در جمع خبرنگاران اعلام شد؛

توجه به سینما و تئاتر در سومین همایش ملی «فقه هنر»

آیت الله ابوالقاسم علیدوست

سینماپرس: دبیر علمی سومین همایش ملی فقه هنر گفت: در این همایش که آبان‌ماه به میزبانی مدرسه اسلامی هنر در قم برگزار می‌شود به هنرهای سینما و تئاتر نگاه ویژه‌ای خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، آیت الله ابوالقاسم علیدوست ظهر شنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات مدرسه اسلامی هنر در قم برگزار شد، اظهار داشت: سال‌های گذشته ۲ همایش ملی تحت عنوان فقه هنر به همت مدرسه اسلامی هنر برگزار شد که برخلاف بسیاری از همایش‌هایی گه برگزار شده است این دو همایش دارای بازخورد و دستاورد خوبی بود و مقالات ارسالی به این دو همایش در قالب دو کتاب فاخر تهیه شده تا برای استفاده ماندگار شود.

به گفته وی، کتاب‌های ارائه شده در این دو همایش مورد تأیید وزیر ارشاد قبلی و کنونی بوده است و با توجه به توصیه مقام معظم رهبری بر انجام کارهای فرهنگی، لذا دست اندرکاران مدرسه اسلامی هنر این انگیزه را پیدا کردند تا سومین همایش فقه هنر را در آبان‌ماه امسال برگزار کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: در مدرسه اسلامی هنر بر روی یک سری شاخص‌ها بررسی‌هایی انجام داده شد از جمله نقش فقه بر هنرهایی مانند موسیقی، معماری و غیره و در همایش سوم قرار است نگاه ویژه و علمی بر نقش فقه بر سینما و تئاتر کشور شود چرا که ما در کشوری شیعی زندگی می‌کنیم و موارد شرعی هنر سینما هم باید تبیین شود.

وی افزود: در همایش سوم حضور پررنگ هنرمندان و دست اندرکاران هنر سینما و تئاتر کشور بیشتر احساس می‌شود تا دغدغه شرعی سینما بیشتر درک و با راحتی خیال به فعالیت سینمایی و تئاتر خود ادامه دهند.

آیت الله علیدوست در پایان گفت: سینمای کشور در سال‌های پس از انقلاب اسلامی ظرفیت‌های خوبی داشته است و امیدواریم بتوان با کمک فقه در هنر سینمایی از این ظرفیت به نحو مطلوبی استفاده کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.