جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸

پخش بیش از ۱۰ فیلم؛

برنامه‌های شبکه نمایش در هفته دفاع مقدس

شبکه نمایش

سینماپرس: شبکه نمایش فیلم های مختلفی را برای هفته دفاع مقدس در نظر گرفته که در این گزارش آنها را معرفی می کنیم.

به گزارش سینماپرس، شبکه نمایش به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس از شنبه ۳۰ شهریور ماه، به استقبال این هفته رفته و فیلم هایی با این موضوع را در بخش مرور آثار خود جانمایی کرده است.

فیلم های «تویی که نمی شناختمت»، «روز سوم»، «دیده بان»، «کانی مانگا»، «گذرگاه»، «شیدا»، «پرواز در شب»، «کیمیا»، «ایستاده در غبار»، «دست های خالی» و «ویلایی ها» در بازه زمانی شنبه ۳۰ شهریور ماه تا جمعه ۱۲ مهر ماه از این شبکه پخش شده و در ساعت ۳ بامداد و ۸ صبح روز بعد بازپخش می شوند.

دوکبوتر، دوبرادر
 فیلم «تویی که نمی شناختمت» به کارگردانی ابراهیم سلطانی فر شنبه ۳۰شهریور ماه ساعت ۲۱ از شبکه نمایش پخش می شود. این فیلم محصول سال ۱۳۶۹ روایت دو برادر است که به فاصله یک ساعت بعد از هم متولد شده‌اند و پدر خود را متقاعد می سازند که با رفتن آن دو به جبهه موافقت کند.

خواهرو برادر تا طعم شهید شدن
 فیلم «روز سوم» به کارگردانی محمد حسین لطیفی یکشنبه ۳۱شهریورماه پخش خواهدشد این فیلم محصول ۱۳۸۵ و روایت آخرین روزهای مقاومت در بخش غربی خرمشهر در سال ۵۹ است. سمیره و رضا، خواهر و برادری هستند که همراه سایر مردم در حال مقاومتند. حلقه محاصره دشمن تنگ‌تر می‌شود و در نتیجه سمیره که پاهایش شکسته است و نمی‌تواند فرار کند در خانه باقی می‌ماند، رضا تصمیم می‌گیرد سمیره را در حیاط خانه با کمی غذا خاک کند تا شبانه بیاید و وی را فراری دهد اما...

از آتش تا دیده بانی در سالروز تولد کارگردان
فیلم «دیده بان» محصول ۱۳۶۷ به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، روز دوشنبه اول مهر ماه، همزمان با سالروز تولد این کارگردان سینمای ایران، پخش می شود.
ارتباط خط کمین با نیروهای خودی توسط دشمن قطع شده و احتمال سقوط منطقه بسیار زیاد است. مقابله و مقاومت نیروها در مقابل دشمن نیازمند حضور دیده‌بان جهت هدایت آتش سنگین است. رزمنده ای برای پیوستن به خط کمین و دیده‌بانی باید از مسیری عبور کند که زیر آتش شدید دشمن عراقی قرار دارد.

از حلقه ازدواج تا رسیدن به سنگر
فیلم «گذرگاه» به کارگردانی شهریار بحرانی که روز چهارشنبه ۳ مهر ماه پخش می شود روایت یک رزمنده به نام ناصر است که حلقه  ازدواجش را به عاطفه که تازه به عقد او در آمده می دهد و به همراه سه تن از همرزمانش (احمد- قاسم و محمد) برای عملیات گشت و شناسایی به جبهه اعزام می شود. آنها برای انجام مأموریت به وسیله  یک راهنمای محلی از راه مخفی ادامه مسیر می دهند اما راهنمای محلی توسط عراقی ها کشته می شود و گروه مجبور می شود از راه اصلی به شناسایی برود.

عطر بهار نارنج، یادآور جبهه و جنگ
فیلم «شیدا» محصول ۱۳۷۷ به کارگردانی کمال تبریزی روز پنجشنبه ۴ مهرماه پخش خواهدشد. شیدا فاطمی و مادرش به یک مراسم عروسی می‌روند. شیدا در محل برگزاری مراسم، با شنیدن نام داماد (فرهاد) بی‌اختیار خود را روی صندلی رها می‌کند. دوربین طی چند فلش بک به گذشته ماجرایی را روایت می‌کند که شیدا یک سمت آن و فرهاد که رزمنده جبهه و جنگ است در سمت دیگر آن قرار دارد.

گردان کمیل هنوز زنده است!
فیلم «پرواز در شب» محصول ۱۳۶۵ به کارگردانی رسول ملاقلی پور روز جمعه ۵ مهرماه پخش می شود. گردان کمیل در محاصره قرار می‌گیرد و ارتباط آن با قرارگاه مرکزی قطع می‌شود. چهار نفر از رزمندگان این گردان انتخاب می‌شوند تا برای درخواست کمک، خود را به قرارگاه برسانند از آن میان سه تن شهید می‌شوند و یک نفر خود را به قرارگاه می‌رساند. فرمانده گردان، مهدی نریمان، با بازی زنده یاد فرج الله سلحشور برای تهیه آب آشامیدنی سربازان زخمی، محاصره دشمن را می‌شکند و ...

«ایستاده در غبار» در روز بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس
شبکه نمایش همزمان با روز بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس در روز یکشنبه ۷ مهر ماه فیلم «ایستاده در غبار» به کارگردانی و نویسندگی محمد حسین مهدویان را پخش خواهد کرد.

احمد متوسلیان که دوران نوجوانی‌اش را در سکوت گذرانده و اکنون بزرگتر شده، فرمانده لشکری می‌شود که باید در دروازه‌های خرمشهر با دشمن بجنگند. اما سرنوشت او فرسنگ‌ها دورتر از مرزهای ایران رقم می‌خورد.

تو را من چشم در راهم!
فیلم «ویلایی ها» به کارگردانی منیر قیدی محصول ۱۳۹۵ پنجشنبه ۱۱ مهرماه از این شبکه پخش می شود. «ویلایی‌ها» قصه خانواده‌های فرماندهان سپاه و ارتش در سال ۱۳۶۵ و در زمان جنگ تحمیلی است که در یک مجموعه ویلایی ساکن هستند. عزیز زن ۵۰ ساله‌ای است که همراه نوه‌هایش وارد مجموعه ویلاها می‌شود. پس از مدتی سیما که عروس عزیز است از تهران می‌آید تا بچه‌های خود را به خارج از کشور ببرد، اما... ا.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.