سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵

شهنام صفاجو مطرح کرد؛

شروط مرکز گسترش برای مشارکت در تولید آثار مستند،انیمیشن و سینمایی

شهنام صفاجو در نشست خبری یازدهمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت

سینماپرس: شهنام صفاجو مدیر روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی شرایط ارائه فیلمنامه در زمینه مستند، انیمیشن و سینمای تجربی در این مرکز را برای تولید اعلام کرد.

به گزارش سینماپرس، شهنام صفاجو مدیر روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی درباره پذیرش طرح و فیلمنامه در بخش‌های مستند، انیمیشن و فیلم سینمایی تجربی به مهر گفت: ثبت طرح مستند و فیلمنامه انیمیشن کوتاه از طریق وب‌سایت مرکز گسترش امکان‌پذیر بوده و کارگردانان فیلم‌های سینمایی انیمیشن و تجربی نیز ضمن دریافت و ارائه پروانه ساخت توسط تهیه‌کننده از سازمان سینمایی، می‌توانند نسخه‌ای از سیناپس و فیلمنامه خود را تحویل مرکز دهند.

وی درباره شرایط ارائه‌دهندگان طرح‌های مستند به مرکز گسترش توضیح داد: مستندسازان باید عضو پیوسته ۲ صنف کارگردانان یا تهیه‌کنندگان سینمای مستند باشند و باید از سابقه ساخت ۳ اثر مستند برخوردار بوده یا جایزه مهمی در جشنواره‌های «الف» کسب کرده باشند.

صفاجو یادآور شد که پاسخ به ۳ سوال محوری ذیل، روند بررسی دقیق طرح‌های مستند ارائه شده را تسهیل خواهد کرد: ۱) مسئله اصلی فیلم چیست و چه سوالی را دنبال می‌کند؟ ۲) ساختار تصویری و شیوه روایت فیلم چگونه است؟ ۳) عناصر جذاب و ساختار دراماتیک فیلم کدامند؟

مدیر روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تاکید کرد: طرح‌های مستند ثبت شده با در نظر گرفتن شرایط مذکور، در شورایی با حضور مرتضی رزاق‌کریمی، فرهاد ورهرام، محمد مقدم و معین کریم‌الدینی بررسی شده و پس از تصویب طرح و برآورد بودجه، مراحل عقد قرارداد و تولید فیلم آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در زمینه‌ ساخت فیلم‌های کوتاه انیمیشن هم همین شرایط پابرجا است، یعنی عضویت در صنف کارگردانان انیمیشن و آسیفا، ساخت حداقل ۳ فیلم انیمیشن و کسب جایزه مهم از فستیوال‌های معتبر انیمیشن در ایران و جهان از جمله شروط موردنظر است. این طرح‌ها برای تصویب نهایی در شورایی متشکل از امیرمحمد دهستانی، مرتضی رزاق‌کریمی، بهرام عظیمی، امیر سحرخیز و مریم کشکولی‌نیا بررسی می‌شوند.

صفاجو گفت: فیلم‌های سینمایی انیمیشن نیازمند کسب پروانه ساخت از سازمان سینمایی، ارائه طراحی کانسپت، نمونه اجرایی پروژه، برگه تأییدیه صلاحیت کارگردانی انیمیشن بلند از اداره نظارت و ارزشیابی و ارائه فیلمنامه کامل به این شورا است.

وی با اشاره به ساخت فیلم‌های سینمایی تجربی در این مجموعه گفت: کارگردانان سینمای داستانی برای بررسی فیلمنامه‌های خود باید ضمن معرفی تهیه‌کننده و دریافت پروانه ساخت از وزارت ارشاد، نسخه‌ای از فیلمنامه کامل و سیناپس فیلم خود را به شورای تجربی مرکز متشکل از مرتضی رزاق‌کریمی، بهرام توکلی، بهنام بهزادی و نیما جاویدی ارائه کنند.

مدیر روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در پایان گفت: این مرکز با سقف بودجه مشخص، به مشارکت در تولید آثار سینمایی انیمیشن و تجربی می‌پردازد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.