یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵

مدیر کانون تئاتر خیابانی خبر داد؛

محوطه تئاتر شهر پاتوق دائمی نمایش‌های خیابانی می‌شود

نوروز نمایش-تئاتر شهر

سینماپرس: مدیر کانون تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی از تشکیل کارگروهی برای ساماندهی و برنامه ریزی اجراهای خیابانی در محوطه تئاتر شهر خبر داد.

به گزارش سینماپرس، مرکز تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی هر از چند گاهی نمایش‌های خیابانی به مناسبت‌های مختلف از جمله برپایی جشنواره‌ها یا مناسبت‌های مذهبی و دینی و ملی را در محوطه تئاتر شهر برگزار می‌کرد اما این امر به صورت ثابت و دائمی وجود نداشت.

سامان خلیلیان، مدیر کانون تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی دراین باره به فارس گفت: در حال برگزاری جلساتی فی ما بین اداره کل هنرهای نمایشی و شهرداری منطقه یازده تهران هستیم و اقدامات اولیه برای ایجاد کارگروه برای اجراهای مداوم خیابانی در محوطه تئاتر شهر انجام شده است.

وی در ادامه افزود: این کارگروه بعد از جلساتی که شهرام  کرمی و مهندس آبادیان با هم داشتند، مصوب شد و برای ساماندهی و برنامه ریزی اجراهای خیابانی به صورت رسمی و مداوم برای جریان تئاتر خیابانی انجام شد. اولین جلسات کارگروه هم چند هفته قبل تشکیل شد، همین چند روز پیش هم باز جلسه داشتیم و جدول شکلی و فرمی اجراها را به تناسب تقویم تا ایام نوروز تدوین کردیم.

خلیلیان در بخش دیگری از صحبت‌هایشان درباره برنامه‌های تئاتر خیابانی در نیمه دوم سال اظهار داشت: ما یک برنامه‌ای را هم به صورت مشترک با اداره کل وزارت ارشاد خوزستان برای اربعین ترتیب دادیم که فراخوان آن هم چند روز پیش تدوین و منتشر شد. قرار است این ویژه برنامه‌ها در ایام اربعین در مرز چزابه انجام شود.

وی همچنین افزود: جشنواره چتر زندگی یزد نیز فراخوان خود را منتشر کرده و  سومین دوره تئاتر خیابانی به صورت سراسری در یزد برگزار می‌شود. یک جشنواره دیگر نیز با همکاری اداره کل ارشاد سیستان و بلوچستان برای تئاتر ترتیب داده شده که دستور نهایی آن هم فراخوان شده و احتمالا به زودی منتشر می‌شود. این جشنواره با محوریت مرز و پاسداری از حریم امنیت و مرزها خواهد بود.

خلیلیان درباره ویژه برنامه‌ای که از ابتدای محرم در پارک آب و آتش و در قالب نمایش‌های خیابانی در حال برگزاری است، گفت: این هم برنامه مشترک تئاتر خیابانی و تپه‌های عباس آباد بوده که حول و هوش یک ماه در حال برگزاری در سه نقطه از پارک آب و آت است. موضوع اجراها هم مباحث مذهبی و دینی و دفاع مقدسی است که تا هفته دفاع مقدس و پس از آن  هم ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: این برنامه‌هیا نمایشی هر چهارشنبه توسط سه گروه نمایشی تهرانی و شهرستانی با محوریت مباحث مذهبی، حوزه عاشورا و دفاع مقدس، تعزیه و ... برپا می‌شود و فعلا نیز ادامه خواهد داشت. این نمایش ‌ها تنها برای گروه‌های تهرانی نیست بلکه گروه‌های استانی نیز در آن شرکت کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.