جمعه ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶

در برنامه شهر فرنگ صورت گرفت؛

بررسی شفاف سازی سینما در روز ملی سینما

حسین انتظامی- برنامه «شهرفرنگ»

سینماپرس: رئیس سازمان سینمایی در روز سینما گفت: شفاف سازی باعث ایجاد اطمینان بیشتر و مانع از تبعیض ها و پارتی بازی ها می شود.

به گزارش سینماپرس، حسین انتظامی در گفتگو با شهر فرنگ از چابک سازی سازمان سینمایی کشور گفت و افزود: ادغام، کوچک سازی و چابک سازی در سازمان سینمایی در چارچوب یک امر ملی و کلی است. در سازمان سینمایی مانند همه بخش های دولتی به مرور ساختار ها بزرگ می شوند.

رئیس سازمان سینمایی از انحلال دو بخش مدرسه ملی سینما و موسسه رسانه های تصویری گفت و افزود: برخی از قسمت های این دو  بخش در مجموعه های دیگر ادغام شده است. مطابق ساختار جدید سازمان سینمایی با اهتمام پابک سازی از 10 تا 15 روز دیگر احکام مدیریتی ابلاغ می شود. چشم انداز سینمای ایران چابک سازی است.

او درباره تعدد شوراها از جمله شورای انیمیشن، کودک، معنی گرا، مستند و برخی دیگر گفت: این شورا ها دو دسته اند که به بخش های شورای نظارتی بر ساخت فیلم و نظارت بر ساخت نمایش خانگی تقسیم می شود.

او افزود: برخی شوراهای دیگر مانند شورای معنی گرا یا مستند که کار حمایتی می کنند که در امر جذب مشارکت ها ساخت فیلم اقدام می کنند. زمانی تولید فیلم در ایران در اختیار مرکز فارابی بود که امروزه سهم این موسسه کمتر شده است.

حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی افزود: طرح رده بندی سنی و شفاف‌سازی موضوعی است که همه فعالان صنفی، منتقدان و ذی نفعان مشترک درباره آن اتفاق نظر دارند. هدف این طرح، ایجاد بهداشت روانی در جامعه و حوزه کودک و نوجوان است.

حسین انتظامی از مسئولیت سنگین سازمان سینمایی در قبال قشر آسیب پذیر کودک و نوجوان گفت و افزود: محدودیت ها از طریق نظام نامه اکران انجام می شود. 

انتظامی شفاف سازی را عاملی برای ایجاد اعتماد بیشتر اعلام کرد و گفت: از سال 88 بطور قانونی برای شفاف سازی قراردادها، اسناد حسابداری، حقوق و مزایای مدیران و برخی اسناد دولتی دیگر باید در اختیار مردم قرار گیرد تا مانع از تبعیض ها و پارتی بازی ها شود.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاگرد اول شفاف سازی است گفت: صورت جلسه ها در تکمیل امر شفاف سازی باید منتشر شود.

انتظامی با رد کاهش میزان فروش فیلم در شش اول سال استقبال از اکران را خوب توصیف کرد و گفت: تعداد بلیت کاهش یافته است که به عواملی همچون گسترش شبکه های خانگی، قیمت و کیفیت فیلم و سینما بستگی دارد. جدول اکران در شورای صنوف بسته می شود ولی می توان تعداد اکران فیلم های سینمایی را در زمان های با اوقات فراقت بیشتر خانواده ها ارائه کرد.

رئیس سازمان سینمایی درباره ظرفیت ها و برگزاری مجزای جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت و افزود: جشنواره ها انگیزه و رقابت  ایجاد می کند. در روزهای آینده اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره بین المللی فجر معرفی خواهند شد.

او افزود: هر جشنواره از جزئیات مختلفی برخوردار است که باید با تلاش بیشتر شفاف سازی و برای جواب سوالات مختلف و خواسته ها و نیاز ها پیش بینی لازم صورت گیرد.

انتظامی از رقبای جدید جشنواره فیلم فجر گفت که از سینمای ایران الهام گرفته اند گفت: با ظهور جشنواره های مختلف رقابت سینمایی و فرهنگی سخت تر می شود.

رئیس سازمان سینمایی درباره اجرای جشنواره جهانی فیلم فجر در ایران گفت: این جشنواره با شرایط سیاسی امروز کشور می تواند مفید باشد. ظرف چند روز آینده شورای سیاست گذاری این جشنواره اعلام می شود.

مرد اول سیاست گذار و تصمیم گیرنده سینمای کشور برگزاری جشنواره ها را از ملزومات و سیاست های کشور اعلام کرد و گفت: جشنواره ای مانند جشنواره کودک باید حمایت شود تا سینماگران را به تولید باکیفیت ترقیب کرد.

انتظامی از واگذاری مدیریت جشنواره ها را به صنوف مختلف سینما گفت و افزود: معتقدم تصمیم گری جشنواره ها مانند کودک، مستند و ... اگر به صنوف آن واگذار شود به بلوغ بهتری می رسد.

رئیس سازمان سینمایی درباره وعده سینمادار شدن برخی شهرها و اینکه " ایران، تهران نیست"، گفت:در 18 شهر تا کنون سینما ایجاد شده است که نشان از توسعه و عدالت فرهنگی است. امیدواریم تا اسفند امسال(98)تعداد بیشتری سینما ایجاد شود.

صنوف در کار خود مستقل هستند مانند صنف تهیه کنندگان و سازمان سینمایی به نفع صنف عقب نشینی می کند به شرطی که برنامه ریزی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.